Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hurtiglading ID3 Pro

Startet av Emblem, lørdag 06. november 2021, klokken 10:04

« forrige - neste »

Emblem

Hei.

Har hatt ID3 Pro Performance Business siden juni, og er strålende fornøyd med bilen.

Forsøkte dog for første gang å hurtiglade på Ionity i går kveld. Hadde kjørt 300 km, 12% batteri igjen, men likevel fikk jeg «bare» rundt 70 kW i effekt i de 15 minuttene jeg ladet. Noen som har en forklaring på hvorfor jeg ikke fikk maks effekt?

jonnyjb

Jeg antar temperaturen på batteriet ikke var optimal. Hvilken temperatur var det under kjøreturen, og hvilken gjennomsnittshastighet hadde du? Min erfaring er at det er vanskelig å oppnå optimal ladehastighet med ID.3 når det begynner å bli kjølig ute.
2022 Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022)
2020 VW ID.3 1st (2021) - solgt
2019 Opel Ampera (2013) - solgt
2007 Opel Corsa (2007) - vraket
2002 Mitsubishi Galant (1995) - solgt

Emblem

Sitat fra: jonnyjb på lørdag 06. november 2021, klokken 10:28
Jeg antar temperaturen på batteriet ikke var optimal. Hvilken temperatur var det under kjøreturen, og hvilken gjennomsnittshastighet hadde du? Min erfaring er at det er vanskelig å oppnå optimal ladehastighet med ID.3 når det begynner å bli kjølig ute.

Det var mellom 2 og 4 grader ute, og gjennomsnittfart var 80 km/t. Litt rart at man ikke kan sette på aktiv varming av batteriet før hurtiglading.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA