Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ioniq 5 winter test

Startet av icreate, lørdag 30. oktober 2021, klokken 18:04

« forrige - neste »

Øyvind.h

Teslaene (og BMW`en mener jeg å huske) låste seg automatisk. VW, Mercedes, Hyundai m.fl. gjør ikke det.
VW har i det minste adoptert automatisk start og stopp i retning av det Tesla har hatt, men ikke helt gjennomført med låsing.

Hyundai har en del å gå på software-messig, så det er lov å håpe. Men - en del valg kan være bevisst strategi og holdninger som ikke vil komme med sw-oppdatering selv om de kunne.
Øverst på agendaen for I5 burde de sette styring av batterivarmeren. Koble profil mot nøkkel burde de også komme med.

Trådløs carplay fører til mer bruk og er ganske smidig løsning. Men - på langtur kan det fort være behov for kabel uansett da det drar en del strøm.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Forstmann

Enig i de prioriteringene, en av fordelene med bilen er ladehastigheten, så varmestyring av batteriet hadde vært bra.

Bilen har trådløs ladeplate mellom setene, så det hadde ikke vært behov for kabel dersom trådløs CarPlay.

moby666

Klarer ikke helt å se problemet. Ja, effekten er ikke like bra som annonsert, men ladetiden er etter min erfaringen helt ok. Kjørte fra Oslo til Bergen i helgen. Stoppet på IONITY i Gol og hadde 9% SOC. Temp var -13. Ladet sakte i 5-10 min, men etter det gikk effekten opp til ca 180kw. Ladet til 80% på ca 30 mim, som er ca det samme som min tm3 gjorde med forvaring av batteriet og raskere enn id4/enyaq gjør på sommeren....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA