Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Servicepriser Model 3 - 2. års service

Startet av Wisd0m, mandag 11. oktober 2021, klokken 15:37

« forrige - neste »

Wisd0m

En runde på Tesla Trondheim med følgende utført:
- Smøring av bremser
- Sjekket bremsevæske
- Hjulstillingskontroll-
- Generell inspisering.

Pris 5600. Da hadde jeg byttet vindusviskere og kabinluftfilter selv. Synes det er småstivt ift. arbeidet. Hva har andre betalt?

Daniel_0007

Sitat fra: Wisd0m på mandag 11. oktober 2021, klokken 15:37
En runde på Tesla Trondheim med følgende utført:
- Smøring av bremser
- Sjekket bremsevæske
- Hjulstillingskontroll-
- Generell inspisering.

Pris 5600. Da hadde jeg byttet vindusviskere og kabinluftfilter selv. Synes det er småstivt ift. arbeidet. Hva har andre betalt?



Betalte 7000 for det samme pluss bytte av vindusvisker og luft filter.
Dropper nok hjulkontroll neste gang og tar kun bremservice hos tredjepart rimeligere enn det tesla tar.
Model 3 2019 LR Rwd

TøddiVedder

Har bestilt 2 årskontroll neste uke. Estimat var 2500 for service, samt 850×2 for punkter jeg hadde skrevet som jeg mente de skal se på (mulig garantiting)

Wisd0m

Da varierer det mye rundt om i landet. Prisene er forsåvdit greie bortsette fra general diagnostics til ca. 2000 kr eksl mva. At de bruker en time på å se kjapt over bilen har jeg ikke noe tro på.

znkr

Sitat fra: Wisd0m på mandag 11. oktober 2021, klokken 15:37
En runde på Tesla Trondheim med følgende utført:
- Smøring av bremser
- Sjekket bremsevæske
- Hjulstillingskontroll-
- Generell inspisering.

Pris 5600. Da hadde jeg byttet vindusviskere og kabinluftfilter selv. Synes det er småstivt ift. arbeidet. Hva har andre betalt?

Hmm... Jeg var også nylig innom Tesla Trondheim for "vinterpleie-pakken". Bremsevæske-sjekk og smøring av kalippere. 1650,-
Model Y LR 2022

knegg

Sitat fra: MacV på mandag 11. oktober 2021, klokken 21:12
Sitat fra: Wisd0m på mandag 11. oktober 2021, klokken 15:37
En runde på Tesla Trondheim med følgende utført:
- Smøring av bremser
- Sjekket bremsevæske
- Hjulstillingskontroll-
- Generell inspisering.

Pris 5600. Da hadde jeg byttet vindusviskere og kabinluftfilter selv. Synes det er småstivt ift. arbeidet. Hva har andre betalt?

Hmm... Jeg var også nylig innom Tesla Trondheim for "vinterpleie-pakken". Bremsevæske-sjekk og smøring av kalippere. 1650,-

Bare det? Hos meg tok de betalt for å ta av og montere på igjen hjulene...
2020 Model 3

znkr

Sitat fra: knegg på mandag 11. oktober 2021, klokken 21:46
Sitat fra: MacV på mandag 11. oktober 2021, klokken 21:12
Sitat fra: Wisd0m på mandag 11. oktober 2021, klokken 15:37
En runde på Tesla Trondheim med følgende utført:
- Smøring av bremser
- Sjekket bremsevæske
- Hjulstillingskontroll-
- Generell inspisering.

Pris 5600. Da hadde jeg byttet vindusviskere og kabinluftfilter selv. Synes det er småstivt ift. arbeidet. Hva har andre betalt?

Hmm... Jeg var også nylig innom Tesla Trondheim for "vinterpleie-pakken". Bremsevæske-sjekk og smøring av kalippere. 1650,-

Bare det? Hos meg tok de betalt for å ta av og montere på igjen hjulene...

Ja, jeg ser her nå på regningen at "wheels remove & install" er et eget punkt til kr 577. Men det inngår i summen 1650,-.
Model Y LR 2022

Wisd0m

Her er fullstendig oversikt.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Som sagt så synes jeg alt er greit utenom "general inspection" til 1980 eks. mva. Som blir 2475 NOK inkl mva. Halvert den til 1200-1300 så hadde det vært en service på 4400 som ville vært mer som forventet. At Model 3 ikke er god på å holde hjulstillingen er et kapittel  for seg selv.

Skal de utføre general inspection så vil jeg ha listen over hva de sjekker.

Hideyowife

Når vi bestilte bil i sommer fikk vi beskjed at det ikke var serviceintervaller på bilen men at de anbefalte smøring av bremser etter 2 år eller 40.000km. Men bilen må vel ikke til Tesla for smøring av bremser? Dette gjøres jo på alle verksteder og mange har jo kunnskapen til å gjøre dette selv.
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

ok67

Jupp, ganske så enkelt å ta bremseservicen sjølv. Finst mange oppskrifter på f.eks. youtube.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Larss

Sitat fra: Hideyowife på tirsdag 12. oktober 2021, klokken 22:55
Når vi bestilte bil i sommer fikk vi beskjed at det ikke var serviceintervaller på bilen men at de anbefalte smøring av bremser etter 2 år eller 40.000km. Men bilen må vel ikke til Tesla for smøring av bremser? Dette gjøres jo på alle verksteder og mange har jo kunnskapen til å gjøre dette selv.

Vil det si at man ikke får opp alert om at det er på tide med en sjekk?

jlan

Sitat fra: Larss på torsdag 14. oktober 2021, klokken 17:02
Vil det si at man ikke får opp alert om at det er på tide med en sjekk?
Du får en svak akustisk alarm når klossene er nesten utslitt (ikke i høyttalerene, det er en gnisselyd fra en liten metalldings som sitter på hver bremsekloss). Så kommer det en annen lyd når de er helt utslitt...
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

DeepFu

Har TM3 fra mars-19 som har gått 55000 nå. Skifta til vinterdekk i går, og foretok en "visuell kontroll av bremsekomponenter" (Sparte sikkert et par 1000  8)) Og alt så ut som nytt. Ikke rust eller skitt noen steder. Har forøvrig aldri smurt kalipere på noen biler jeg har eid.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Handyman

Da jeg skiftet til sommerhjul på min -19 modell i år (ca 40k km) rengjorde jeg smurte jeg selv opp bremsene. Enkel jobb når hjulene først er av. Alt så meget bra ut, men ville ikke ventet en sesong til da noen av pinnene hadde begynt å "sette seg". Ingen rust, men ting setter seg fast til slutt. Jeg kommer uansett til å smøre opp minst annet hvert år.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Magnus Hansen

Synes det er litt pussig at bremsevæske sjekkes, men ikke byttes, på to års kontroll. Høres jo voldsomt ut å gå 4 år uten å bytte bremsevæske? Har bremsevæsken så mye lenger levetid når bremsen brukes lite?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA