Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kan jeg låse Easee-laderen fra Tibber-appen?

Startet av Mastiff, mandag 11. oktober 2021, klokken 09:11

« forrige - neste »

Mastiff

Jeg har en Easee-boks koblet til et hus med Tibber (og snart Pulse), og den står sånn til at en eller annen luring kan klare å sniklade når vi ikke er hjemme. Hvordan kan jeg låse laderen? Jeg har funnet en "På/av" i Easee-appen, men ikke i Tibber-appen. Og jeg har en "Tilgang: Åpen" som sikkert kan settes til "Låst" eller "Lukket", eller noe sånt, men der får jeg svar at "Denne funksjonen er ikke tilgjengelig for deg hvis laderen er koblet til en annen operatør enn Easee". Jeg ser jo at operatøren er Tibber, men i Tibber-appen finner jeg ingen andre innstillinger for greia enn å velge om den skal være på hjemmeskjermen eller ikke. Jeg pleier vanligvis å være den som hjelper venner og slekt med sånt, men her er det nok jeg som trenger nødhjelp...
Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

Marzo

Du kan aktivere RFID på laderen, da må du swipe brikken for at laderen skal starte.

Hvor sannsynlig er det at noen sniklader?
Hvis noen absolutt skulle parkere bilen for å stjele strøm, må det være mer sannsynlig å sette bilen bak en butikk eller lagerlokale etter stengetid..

Wisd0m

Ingen sniklader sidenav et hus. Om noen sniklader en gang er det kanskje en femmer. Jeg gidder iallfall ikke alt styret med låsing av boks mot bare å kjøre åpent. Er noen i så krise at de trenger å lade så er det helt ok.

turfsurf

Sitat fra: Mastiff på mandag 11. oktober 2021, klokken 09:11
Jeg har en Easee-boks koblet til et hus med Tibber (og snart Pulse), og den står sånn til at en eller annen luring kan klare å sniklade når vi ikke er hjemme. Hvordan kan jeg låse laderen? Jeg har funnet en "På/av" i Easee-appen, men ikke i Tibber-appen.
Hvorfor ikke bare bruke av/på i Easee appen ?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Marzo

Sitat fra: turfsurf på mandag 11. oktober 2021, klokken 12:40
Sitat fra: Mastiff på mandag 11. oktober 2021, klokken 09:11
Jeg har en Easee-boks koblet til et hus med Tibber (og snart Pulse), og den står sånn til at en eller annen luring kan klare å sniklade når vi ikke er hjemme. Hvordan kan jeg låse laderen? Jeg har funnet en "På/av" i Easee-appen, men ikke i Tibber-appen.
Hvorfor ikke bare bruke av/på i Easee appen ?

Fordi Tibber stopper da ladingen pga høy strømpris og starter igjen når prisen er lav, uavhengig av om det er du eller naboen som har koblet seg til.

Dede

Jeg tenkte det samme med min lader som også står rimelig nært og fristende? med offentlige parkeringsplasser på det andre hjørnet av huset (men da er de kjipe siden det vrimler av hurtigladere 2-4 min kjøretur unna).. Men stiller noen seg opp der og jeg kommer hjem vil jeg parkere dem inne og ikke svare om de ringer på døren.. Om de da ringer meg på mobilen sier jeg at jeg er bortreist og de kan komme tilbake å hente bilen om 1-2 dager..

Tror ikke noen har tjuvladet til nå etter 2-3 år. Men jeg skrur av sikringen til laderen når jeg reiser på ferie om ikke bilen står plugget i.

Loff

Sett opp plakat med vippsnummer så går du i pluss? Min heimelader ligg i plugshare, men har hittil ikkje fått besøk med ladebehov.
Nordmøre
2011 Mitsubishi i-Miev m/dieselbrenner og krok (kjøleskapet)
2011 Buddy M9 NiMH m/originalt skinninteriør, soltak og krok
2008 Buddy (telefonkiosken)
2014 Tesla Model S 60 (Rocinante)
2015 Zero SR
Hard Rock hybridsykkel med Bafang bakhjulsmotor
Mongoose mountainbike med Bafang krankmotor

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA