Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bagasjeromsdøra i garasjeporten...

Startet av Radial, lørdag 09. oktober 2021, klokken 15:35

« forrige - neste »

Radial

Jaja, så skjedde det likevel.
Har justert døra, den stoppa der den skulle, men fordi den er justert lavt løfter jeg den opp litt når jeg må baki der.

Var litt kjapp på dyttinga, så smalt døra rett i porten over bilen med håndkraft.
3stk knappenålshull i lakken som må pleies litt..

Murphys lov sier meg at dette VIL skje igjen, så en myk spoiler i sort matt hadde egentlig vært praktisk bakpå der.

Noen anbefalinger, som ikke gir GT racing assosiasjoner?
Kunne nesten vært en svart teip i mitt hode, men bittelitt form gjør jo ikke noe. Performance sin versjon ser ut som stjeler enda mer av takhøyden.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

geear

Syns kun det er performanceutgaven som ser bra ut. Den med to nivåer syns jeg blir for mye Lamborghini. Har bestilt en kopi av performance, i matt sort. Orker ikke noe karbonfiber, eller fake karbonfiber. Matt sort matcher lister, felger og dørhåndtak.

Olatho

Hvis det stort sett bare er i egen garasje det er et problem, så har jeg løst det her ved å lime fast en bit av et svart liggeunderlag under luftekanalen i taket som er en fare for bakluka vår.

OlaM

Sitat fra: Olatho på lørdag 09. oktober 2021, klokken 20:44
Hvis det stort sett bare er i egen garasje det er et problem, så har jeg løst det her ved å lime fast en bit av et svart liggeunderlag under luftekanalen i taket som er en fare for bakluka vår.

Skulle til å si det samme. Polstre garasjen, ikke bilen!
'21 3LR

Ampéreson

Klarte å dunke oppi i tredje etasjen på Grieg hallen parkering i Bergen, oppi en lysamatur av alle ting. Selv om det var plastikk så knuste det glasset i amaturen og laget et godt knappenålshode stort hull i lakken.

Bestillte reperasjonslakk på ebay samme kveld.

Jeg har hatt Model S i syv år og aldri dunket oppi, men nå når jeg har fått ny bil da klarer jeg det etter en uke.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Radial

Sitat fra: OlaM på lørdag 09. oktober 2021, klokken 21:00
Sitat fra: Olatho på lørdag 09. oktober 2021, klokken 20:44
Hvis det stort sett bare er i egen garasje det er et problem, så har jeg løst det her ved å lime fast en bit av et svart liggeunderlag under luftekanalen i taket som er en fare for bakluka vår.

Skulle til å si det samme. Polstre garasjen, ikke bilen!

Hadde vært ett alternativ det, men da må ett ~30cm felt på drøye 2meter polstres på baksiden av porten + stiverene i såfall.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Klykken

Vår garasje er litt over 2m opp til himlinga. Med S på laveste nivå på luftfjæring gikk luka rett opp uten kræsj. Med Y går den bare halvveis opp før den angivelig dundrer i taket. Jeg er bevisst på det, så har ikke fått til noe enda - men er en ulykke som venter på å skje. Det aller gøyeste er at himlinga er av betong, eller hulldekke for å være spesifikk. Så ikke like "mykt" som det man normalt bygger med, altså treverk. Vil bli stygt!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Olatho

Sitat fra: Radial på lørdag 09. oktober 2021, klokken 23:47
Sitat fra: OlaM på lørdag 09. oktober 2021, klokken 21:00
Sitat fra: Olatho på lørdag 09. oktober 2021, klokken 20:44
Hvis det stort sett bare er i egen garasje det er et problem, så har jeg løst det her ved å lime fast en bit av et svart liggeunderlag under luftekanalen i taket som er en fare for bakluka vår.

Skulle til å si det samme. Polstre garasjen, ikke bilen!

Hadde vært ett alternativ det, men da må ett ~30cm felt på drøye 2meter polstres på baksiden av porten + stiverene i såfall.

Et sånt og en tube Tec 7 løser det problemet: https://www.obs.no/sport-og-fritid/tur/liggeunderlag/2383567?v=Obs-7028670000017

TerjeFjern

Dette har skjedd 2 ganger allerede i vår garasje :-[

Allerede første dag stilte jeg inn slik at bagasjeromsdøra skulle stoppe rett før den treffer garasjeporten. Likevel har den to ganger gått for langt. Med stygge merker som resultat >:(

Noen som har en ide om hvorfor bagasjeromsdøra noen ganger går for langt opp? Hva kan man gjøre for å fikse dette?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA