Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Neste batch med biler nov-des 2021

Startet av antohagg, fredag 08. oktober 2021, klokken 11:59

« forrige - neste »

emurof

Sitat fra: Fleur på søndag 24. oktober 2021, klokken 23:27
Sitat fra: tornaldo på søndag 24. oktober 2021, klokken 23:23
Det betyr at du ennå ikke er matchet med en bil..

Er det et dårlig tegn?

Dette er noe Tesla-kritikere har brent seg på. De har sett på Teslas inventar-biler og antatt at de har mange som inventar fordi de ikke får solgt dem.

I realiteten virker det som Tesla legger biler som ikke er matchet med kunde rett inn som inventar, og så fjernes de etter hvert som de matches med kunder. Noen matches tidlig med bilen, mens andre matches kun etter at bilen først er lagt i inventar (og derfor synlig som "ferdigbygd" på tesla.com).

Brukbart

Sitat fra: Pew på mandag 01. november 2021, klokken 14:42
Kan jeg spørre hvilken konfigurasjon du bestilte?
Grå, sorte seter, Gemini hjul og piggfri vinterdekk

Pew

Takk. Det blir nok bra. Nesten samme som meg (utenom felgene) og nesten samme bestillingstidspunkt så kanskje jeg kan håpe på levering noenlunde samme tid da. :) Har ikke hørt noe enda da. Så du det i appen eller fikk du melding/telefon?

KevinCT

Hei.

Jeg er ny her og har dessverre ikke bestilt meg en TMY, men jeg har kjøpt en TMX av en som venter på sin Y. Jeg har ikke konkret dato for når han bestilte sin Y, men han fikk beskjed fra Tesla om levering november/desember. Han hadde tilbud om innbytte som han sa fra seg forrige søndag.

Det jeg lurer på er om noen av dere som bestilte sent september/ tidlig oktober har fått samme informasjon fra Tesla og om noen har fått bekreftet dato for levering?

Forstod på engelsk forum at det kom nylig en båt til Drammen. I forumet nevnes det AUTO ECO som potensielt kommer til Drammen 2. des. Spørsmålet mitt er om det ikke kommer noen mellom, noen som vet noe?

Takker for svar.

elhansen

Spørs hvor bil skal hentes. Jeg skal ha i Drammen og fikk beskjed om båt som du skriver den 0212, leveranse 2. uke i desember. Men dette er estimert og kan gå både fortere eller komme seinere.

KevinCT

99% sikker at bilen leveres i Bergen. Så det er lite sannsynlig at det kommer annen båt før? Eventuelt er den på 02.12 båten eller senere.

Garmroth

Jeg fikk også VIN idag  :D Bestilte 19.09 Grå, sort, 19", vinterdekk. Det gledes!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA