Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ukjent ulyd inne i bilen

Startet av Alilj, tirsdag 02. november 2021, klokken 16:19

« forrige - neste »

Alilj

Høyfrekvens ulyd som jeg ikke finner ut hvor kommer fra, i en ellers fantastisk bil.
Kom etter omkring 4000km, nå gått 6800km. Overdøver radio og podcast, musikk må spilles på 4/5 maks.

*Blir ikke høyere med rute(r) nede
*Skiftet fra sommer til vinter, blåst alt rent (tenkte først stein mellom skive og skjold)
*Svak eller ikke tilstede før 70-80km/t, blir borte over 110ish km/t

Finner ingen innlegg verken her eller utenlandske forum. Bestilt og fått time midten av november, men interessert i eventuelt andre som opplever samme.

Vil ikke anbefale å se alle videoene, lyden blir ikke borte. Trodde på et tidspunkt at jeg hadde fått tinnitus.
Noen som opplevd den samme lyden?

https://www.dropbox.com/sh/6rsy7adih6k7q2d/AACi25IbVXVTJFnX_2xRHTJna?dl=0
TMY 2021 LR
TM3 2019 LR solgt

Pew

Dette er sikkert absolutt ikke det du ville høre, men jeg klarer ikke helt å skjønne hvilken lyd jeg skal høre. Vanskelig å forstå ut ifra noen videoer, men jeg må innrømme at jeg ikke reagerte på noe. Sikkert meg det er noe galt med. Jeg forstår jo ikke alle som reagerer på dekkstøy mm. heller. Sånne ting merker jeg bare ikke. :p

tmn

Jeg hører en skikkelig skarp lyd som skjærer langt inni hjernebarken min på de videoene der. Skal ikke være sånn :s  Ikke lagt merke til noe slikt i min i alle fall.
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

Alilj

Sitat fra: tmn på tirsdag 02. november 2021, klokken 18:01
Jeg hører en skikkelig skarp lyd som skjærer langt inni hjernebarken min på de videoene der. Skal ikke være sånn :s  Ikke lagt merke til noe slikt i min i alle fall.

Det er den lyden jeg sikter til, noen videoer verre enn andre.
Den sitter i 1 time på morgenen, og 1 time på kvelden etter jobbpendling.
TMY 2021 LR
TM3 2019 LR solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA