2021.36

Startet av Motorwatt, onsdag 06. oktober 2021, klokken 20:55

« forrige - neste »

rijrmwkjelf

Sitat fra: snakkesalig på torsdag 28. oktober 2021, klokken 08:33
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 28. oktober 2021, klokken 08:30
Når jeg har satt inn tiden

Men jeg får ikke satt noe tid. Det allerede i "dialogboksen" for å sette klokkeslett det går skeis. Trykker jeg f.eks "16" så går det ett sekund før den spretter tilbake til "00".. Merkelig bug. Finner heller ingenting når jeg googler, så kanskje det er bare meg.

Hadde samme utfordingen selv.

Du må først aktivere "Scheduled Charge / Departure" før du får sette tiden. Er ikke helt logisk.

uptherosens

Har det samme problemet med at tidsinnstillingen spretter tilbake. I tillegg lurer jeg på hva «Lading ved lavt strømforbruk» betyr? Er det feil oversettelse? Har ikke fått testet det ennå, ettersom jeg har smartlading aktivert via Charged for Tesla-appen og har ikke lyst til å rote med oppsettet akkurat nå.

Sent from my iPhone using Tapatalk

uptherosens

Sitat fra: snakkesalig på torsdag 28. oktober 2021, klokken 13:49
Sitat fra: uptherosens på torsdag 28. oktober 2021, klokken 10:15
I tillegg lurer jeg på hva «Lading ved lavt strømforbruk» betyr?

Det er kanskje det som i den engelske versjonen av appen heter "Off-peak Charge"?

Det høres plausibelt ut, ja. Betyr det at Tesla kobler seg mot Norpool og justerer ladetidspunkt etter strømpris? Må nesten teste dette :-).

uptherosens

uptherosens

Testet i går ved å velge "Lading ved lavt strømforbruk" og satte sluttidspunkt til 05:00. Bilen stod på 73 % og hadde ladegrense på 80 %. I morges lå det varsling på mobilen om at bilen hadde ladet fra 23:00 til 23: 29. Dette samsvarer med Norpool-prisen, som var på det laveste kl. 23. Kan vi håpe på at Tesla faktisk har oversikt over prisnivået, eller var det ren slump at den startet lading på samme tidspunkt som strømmen var billigst?

Ellers må jeg si at hele Tidsplan-delen i appen er mildt sagt vanskelig å bli klok på  :).

DagfinnN

Sitat fra: uptherosens på fredag 29. oktober 2021, klokken 07:46
Testet i går ved å velge "Lading ved lavt strømforbruk" og satte sluttidspunkt til 05:00. Bilen stod på 73 % og hadde ladegrense på 80 %. I morges lå det varsling på mobilen om at bilen hadde ladet fra 23:00 til 23: 29. Dette samsvarer med Norpool-prisen, som var på det laveste kl. 23. Kan vi håpe på at Tesla faktisk har oversikt over prisnivået, eller var det ren slump at den startet lading på samme tidspunkt som strømmen var billigst?
Høres nesten for godt til å være sant. I så fall er dette en "gratis" tibber konkurrent. Håper andre som bor i områder med variabel strømpris kan bekrefte dette.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Ottara

Start tiden på off peak kan settes selv. Standard starter den kl 23.00. Regner med det bare var flaks :)

Ottara

Hmm, følte meg sikker på atjeg kunne sette bådestart og stopp for et år eller to siden. Merkelig funksjon å fjerne..

uptherosens

Nei, det er ikke noe valg for å sette starttid.

geear

Sitat fra: uptherosens på fredag 29. oktober 2021, klokken 07:46

Ellers må jeg si at hele Tidsplan-delen i appen er mildt sagt vanskelig å bli klok på  :).
Husket du å endre avgangstid også? Default er 00:00. Så da er det vel ikke unaturlig om den vil bli ferdig en halvtime før.

Chris Aurora

Forsøker å endre starttid i appen og den nullstiller seg bokstavelig talt hver gang.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

uptherosens

Avgangstid var 05:30.

DagfinnN

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på fredag 29. oktober 2021, klokken 20:55
Forsøker å endre starttid i appen og den nullstiller seg bokstavelig talt hver gang.
Fant ut at den lagrer kun hver kvarter. Prøver du 1940 går det ikke. 1945 og 1930 går fint.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Kenneth Frantzen

uptherosens

Ja, det har du rett i - jeg tenkte under Avgang - litt forvirrende gui

Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA