Ukjent varsellampe

Startet av Kaspar Strømme, man 04. okt 2021, kl. 10:48

« forrige - neste »

Kaspar Strømme

Hei,
Av og til (og vanligvis samme sted på veien hjem) piper bilen og det blinker kort et oransje symbol rett under det ikonet for fartsgrense skilt. Noen som vet hva dette betyr?

Bondeknøl

Kanskje kollisjonsvarselet som slår inn? Er det i en krapp sving eller innsnevring det skjer?

Kaspar Strømme

Sitat fra: Bondeknøl på man 04. okt 2021, kl. 19:21
Kanskje kollisjonsvarselet som slår inn? Er det i en krapp sving eller innsnevring det skjer?
Nja er egentlig ikke noe særlig krapp sving eller innsnevring. Og kollisjonsvarsel har jeg fått ved annen anledning og det er et mye større rødt ikon midt på skjermen.

Jeg mistenker siden dette lille gule lyset er rett under fartsgrense ikonet så er det knyttet til systemet som «oppdager» skiltene, og noe feil der.  Men finner ingen  beskrivelse av dette lyset i bruksanvisning. Se bildet hvor dette varselyset kommer (pilen) Du kan ikke vise dette vedlegget.

moa2070

Jeg har også fått dette varselet noen ganger og jeg tror kanskje det er varsel om at du kjører over fartsgrensen, men den sier ikke fra hver gang uansett.
Fartsgrensevarsel kan aktiveres i navigasjonen, men på min er det ikke aktivert, men skal prøve å aktivere den og se om varslet kommer opp da.

Eller det kan også være at bilen føler du har for stor hastighet inn i svingen.

Men ikke sikker, varselet kommer og forsvinner så fort at det er ummulig å se hva som står på dette varslet

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA