Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ioniq 5 Core på finn.no

Startet av Elvis73, fredag 01. oktober 2021, klokken 12:05

« forrige - neste »

Elvis73

Jeg er fristet til å kjøpe en Ioniq 5. Har fått tilbud fra lokal forhandler på en AWD long range med hengerfeste, vinterhjul, gummimatter og takstativ. Ingenting i veien med tilbudet bortsett fra en leveringstid på "sannsynligvis rundt 6 mnd". Da er det fristende å kikke litt på finn.no. Men jeg får meg ikke til å betale 20k+ mer enn nypris for en tilsvarende bruktbil. Samtidig ser jeg at det har begynt å dukke opp noen Core versjoner. Ser at til at disse kun har elektrisk justering på førerstolen, ikke hvileposisjon, ikke luftkjøling og ikke minnefunksjon. Noen som kjenner til flere forskjeller på Core i forhold til den mer velutstyrte versjonen som selges nye i Norge?

Jarv!s

Det har seg sånn at dem som var "tidlig" ute selger for høyere pris.
Men du må ha i bakhodet hva du vil angre mest på at du ikke gjorde.. Klarer du å vente, og få den bilen DU vil ha, eller må du ha bil i dag og kan godta en 2. hand bil og en høyere pris..
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Limodriver

Må du ha bil nå, eller kan du vente med bestilling til du ser hvordan leveringssituasjonen utvikler seg. Frie markeder agerer slik at høyere etterspørsel enn tilbud øker prisene. Dette gjelder nybilselgere og bruktbilselgere. Nå har mangelen på halvledere blitt hauset opp i lang tid og slik det så mange ganger tidligere har vært uttalt vil det ikke forandre seg på lang tid. Ofte endrer slike situasjoner seg raskere enn forventet.

Jeg sitter selv på gjerdet og skal bestille ny elbil (riktignok ikke Ioniq), men velger heller å vente enn å bestille bil med 6-12 måneders leveringstid. Jeg mistenker at en plutselig kan oppleve raskere leveringer og at flere bilmerker vil ha biler for rask levering, da vil pris være et typisk element å konkurrere på. Således tror jeg det kan være klokt å vente og muligens komme bedre ut enn å bestille nå. Dette forutsetter selvfølgelig at du kan klare deg med eksisterende bil en stund til.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA