Model Y Standard Range

Startet av Otkristo, tirsdag 21. september 2021, klokken 14:51

« forrige - neste »

Stjernemix

snakkesalig

Den var dyr. Bare 40.000 billigere enn LR.

daktari

Y SR RWD koster altså 534k med 19" og i hvit men med inkl hengerfeste. wltp 455 km, 0-100 6,9 sek.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Stjernemix

Virker som den er identisk med LR minus firehjulsdrift. Model 3 SR var mer ribba.

Contango

Sitat fra: snakkesalig på fredag 26. august 2022, klokken 07:08
Den var dyr. Bare 40.000 billigere enn LR.
Enig. Logikken henger ikke sammen. Jeg begynner å helle mot at det er større endringer på vei med de andre modellene og at prisene blir satt opp da. Fargene vet vi er på vei, men det må være mer.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Jonny85

Tipper vi ser en oppgang i pris nå snart på Long Range og Performance. Var ikke mye som skilte i pris på Y bakhjulstrekk vs 4 hjulstrekk.

AUK

Med moms er prisforskjellen litt større. Men det peker vel kanskje mot valuta-prisøkning på LR.

BjarneD

Forskjellene på bilene ser ut til å begrense seg til DU og batteri, men prisforskjellen på 40k er unaturlig lav ja. Burde være lik som Model 3 (85k). AWD vs RWD betinger alene 30-40k. 10-15 kWt større batteri kommer dermed «gratis» med LR.

Handyman

Kanskje de ønsker få bestillinger i starten, og deretter setter opp prisen på Dual motor?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

BjarneD

Vanskelig å forstå at noen i det hele tatt kommer til å velge SR fremfor LR. Forestill deg at du allerede satt med en SR i garasjen og fikk tilbud fra Tesla om å oppgradere til AWD og i tillegg få 25% større batterikapasitet tilsv. over 100 km lengre rekkevidde for 40k. Hvem ville ikke slått til? Veldig få tror jeg.

Otkristo

Sitat fra: BjarneD på fredag 26. august 2022, klokken 08:51
Vanskelig å forstå at noen i det hele tatt kommer til å velge SR fremfor LR. Forestill deg at du allerede satt med en SR i garasjen og fikk tilbud fra Tesla om å oppgradere til AWD og i tillegg få 25% større batterikapasitet tilsv. over 100 km lengre rekkevidde for 40k. Hvem ville ikke slått til? Veldig få tror jeg.
Enig. Det er større prisforskjell mellom SR og LR i andre land enn Norge.
I tillegg er det lengre leveringstid for Norge.
Jeg tror Tesla vil selge flest SR i andre land enn Norge.
Se priser i Danmark

ToWalkOrDrive

Wow, det var veldig stor forskjell mellom Danmark og Norge.
Ser at 1 dansk krone koster 1,3 kroner, ca. Når en tar hensyn til det koster en TMY SR i Norge 89,1% av det danskene betaler i omregnet NOK. Men nordmenn betaler bare 78,4% for en LR og 74,7% for en P....så da ligger det kanskje i kortene at de to sistnevnte vil stige mye, hvis de ikke vil beholde disse forskjellene.
Skal nordmenn betale 89,1% av dansk NOK-pris for LR, så vil den koste 635.910,- mens Performance vil koste 715.446 kroner...men så er det selvfølgelig ikke Danmark som er fasiten for Norge, men viser jo hvilken vei det kan bære...
Tesla Model Y                         2021-

vinterdekk

Broom melder at prisen kuttes på MY med innføring av RWD utgave, men konsensus i tråden her er at prisene bare går opp.  ::)

https://www.tv2.no/broom/na-kutter-de-prisen-pa-norges-mest-solgte/15046220/

« Den nye modellen har rekkevidde på opptil 455 kilometer. 0-100 km/t går på 6,9 sekunder og topphastigheten er på 217 km/t.

Som standard leveres den med Autopilot, såkalt Premium interør (oppvarmede for- og bakseter, oppvarmet ratt) og steroanlegg som inkluderer 13 høyttalere og subwoofer.

Som på Long Range- og Performance-variantene er det også bagasjerom i front og separat deling av bakseter.

Maksimal ladefart er for øvrig på 170 kW. Bilene som kommer til Europa blir produsert ved Teslas Gigafactory i Shanghai, Kina.»

Kinesisk bil også.

På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

TeslaSY

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 26. august 2022, klokken 09:33
Wow, det var veldig stor forskjell mellom Danmark og Norge.
Ser at 1 dansk krone koster 1,3 kroner, ca. Når en tar hensyn til det koster en TMY SR i Norge 89,1% av det danskene betaler i omregnet NOK. Men nordmenn betaler bare 78,4% for en LR og 74,7% for en P....så da ligger det kanskje i kortene at de to sistnevnte vil stige mye, hvis de ikke vil beholde disse forskjellene.
Skal nordmenn betale 89,1% av dansk NOK-pris for LR, så vil den koste 635.910,- mens Performance vil koste 715.446 kroner...men så er det selvfølgelig ikke Danmark som er fasiten for Norge, men viser jo hvilken vei det kan bære...
kanskje priser er med moms i Danmark ?
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

Daniel_0007

Var altfor stiv pris, burde lagt seg under 500 pga momsen som kommer.
Ser ingen grunn å gå for sr med denne pris forskjelllen, tipper prisen til LR går nok opp til 600k snart for å gjøre forskjellen enda større.
Model 3 2019 LR Rwd

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA