Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spørsmål og svar

Startet av elektro, tirsdag 07. september 2021, klokken 10:56

« forrige - neste »

Hrc

Er appen stabil? Og er det god varme i bilen, samt at den er snø- og isfri en stund etter at forhåndsvarming er aktivert?

BubbaJoFet

Sitat fra: Hrc på onsdag 05. januar 2022, klokken 11:25
Er appen stabil? Og er det god varme i bilen, samt at den er snø- og isfri en stund etter at forhåndsvarming er aktivert?
Bruker appen hver dag og har hatt feil på kommunikasjon med bilen to ganger. Da må jeg trykke på forvarme igjen, så ja.

Den varmer kupeen med iallefall 30 grader på 15 minutter, så frontrute og siderutene blir isfrie.
Du kan også slå på varme i alle seter og ratt.
Dessverre kan en ikke slå på klima bak, så rutene der blir ikke isfrie, ei heller varme i speil eller bakruten kan slåes på fra appen.

Hrc

Høres bra ut. Kan appen brukes av flere brukere uten å måtte logge inn på nytt for hver gang?

BubbaJoFet

Sitat fra: Hrc på fredag 07. januar 2022, klokken 21:33
Høres bra ut. Kan appen brukes av flere brukere uten å måtte logge inn på nytt for hver gang?
Er bare en bruker til bilen og dermed bare en app. Er mange eiere som har uttrykt ønske om flere brukere i bilen, så vil tro det kommer. Flere brukere, Spotify og Internett Radio er gjengangere av ønsker til neste oppdatering. 

Anbil

Det er for tiden ganske lang leveringstid (minst 4 måneder). Er det noen som kjenner til Nio sine vilkår for avbestilling? Betaler en noe depositum? Har en kun 2 ukers angrefrist som andre ting en kjøper på nett? Eller må en betale hele bilen med en gang uten mulighet for å avbestille?

BubbaJoFet

Kontrakten er litt merkelig omkring det, avbestiller en før levering kan det tilkomme 10% gebyr, men benytter en angrerett innen 14 dager etter levering er det ingen gebyrer.

Så vil tro at NIO vil godta avbestilling uten gebyr før levering, fremfor å måtte ta tilbake en brukt bil.

Skal du ha signature edition er det ikke usannsynlig at det finnes en lagerbil til deg. Ta kontakt med en fellow(NIO selger) så kan den sjekke opp hva som er tilgjengelig for levering i nær fremtid. Jeg fikk bil på 3 uker med farge og interiør, som jeg ønsket, rett før jul.

Skal du ha standard utgave kommer de fra mars og utover.

Anbil

Takk for svar!

Det høres merkelig ut, men tipper det har sammenheng med den norske lovbestemte angreretten på 14 dager etter kjøp.

amado88

Til andre eiere:
Jeg planlegger langtur i vinterferien og ser etter konkrete erfaringer for å øke rekkevidden/minske forbruk. Jeg vet at Tesla-Bjørn eksperimenterte litt, men han laget såpass mange videoer på ES8 at jeg ikke klarer å finne de delene igjen sånn uten videre. Noen som vet mer om hvordan kjøremodus bør stilles inn når man skal 600-700 km avgårde vinterstid, ink fjellovergang osv?

EDIT: Og - forstår jeg det riktig som at det er noen typer hurtigladere som egner seg bedre til å makse ut ladehastigheten enn andre? Hvilke er dette i så fall?

BubbaJoFet

Har ikke særlig mye å komme med, foruten vanlig svada. Senke kupetemperaturen, forvarme om tilkoblet, ikke bruke Eco pga komfort og dugg.
Sliter med ladehastigheten på alle ladere, men ville gjort mye for å holde meg unna 50 kW, der får jeg såvidt 30 kW.

Heldigvis er det lovet en oppdatering for å bedre de generelle duggproblemene, men hadde tørket mattene før avreise uansett.

Elbil foreningen og NAF kommer begge med vintertest av ES8 før februar, så kanskje det kommer noen tips.

Eller prøv i Appen eller FB gruppen.

stue

BubbaJoFet

Da er det ikke ille, WLTP 500 km er vel med 19 tommerene, med 21 tror jeg det er 460 km. Litt merkverdig at IV80x gjorde det såpass mye bedre enn Q4 50 og GTX, og IV80 RWD.
Uansett så gir det iallefall en indikasjon på at lading er utfordringen med langkjøring, ikke rekkevidden. Blir spennende å se hva slags hastighet de får ved elektopumpen

nilka

Wltp er oppgitt med 20" ifølge Nio sin hjemmeside. Synes uansett resultatet er relativt bra.
Når det kommer til enyaq er det gjort en feil slik at red og awd er forbryter mtp resultater.

BubbaJoFet

Helt enig, synes det er ett veldig bra resultat og forsvarer flymotor lyden VP avgir ved oppstart...Tenkte mer på at om NAF hadde brukt riktig WLTP for 21" så ville avviket vært 8% og ikke 15%. Litt synd at NIO leverer ut biler med 21" til pressen, Elbil forening tester også en med 21" nå, men de bruker riktig rekkevidde. Samme gjorde de med Tesla Bjørn.

https://elbil.no/seks-elbiler-i-den-umulige-ovelsen-kolonnekjoring/

amado88

Hvor lenge før ankomst ladestasjon bør varmepumpen startes for å varme batteriet?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA