Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Spørsmål og svar

Startet av elektro, tirsdag 07. september 2021, klokken 10:56

« forrige - neste »

elektro

Sparker i gang enda en tråd med spørsmålet; har ES8 DAB radio?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

BubbaJoFet

#1
Har bilen varmepumpe er også noe å finne ut av. 2019 kinesisk modell har ikke VP. (Korrigert til 2019)

ctr46

Hvordan fungerer avtagbart hengerfeste? Elektronisk som Audi/Mercedes eller typ Tesla med manuell av/på?
.

elektro

Sitat fra: ctr46 på tirsdag 07. september 2021, klokken 14:59
Hvordan fungerer avtagbart hengerfeste? Elektronisk som Audi/Mercedes eller typ Tesla med manuell av/på?

Manuelt..
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

ctr46

Ok på hvilken måte?

Sitat fra: elektro på torsdag 09. september 2021, klokken 00:09
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 07. september 2021, klokken 14:59
Hvordan fungerer avtagbart hengerfeste? Elektronisk som Audi/Mercedes eller typ Tesla med manuell av/på?

Manuelt..
.

HansSolo

Sitat fra: elektro på tirsdag 07. september 2021, klokken 10:56
Sparker i gang enda en tråd med spørsmålet; har ES8 DAB radio?
Ja! :-)

Sitat fra: BubbaJoFet på tirsdag 07. september 2021, klokken 11:29
Har bilen varmepumpe er også noe å finne ut av. 2019 kinesisk modell har ikke VP. (Korrigert til 2019)

Ja, den har varmepumpe og batteriet er væskekjølt.

elektro

Sitat fra: ctr46 på torsdag 09. september 2021, klokken 19:43
Ok på hvilken måte?

Sitat fra: elektro på torsdag 09. september 2021, klokken 00:09
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 07. september 2021, klokken 14:59
Hvordan fungerer avtagbart hengerfeste? Elektronisk som Audi/Mercedes eller typ Tesla med manuell av/på?

Manuelt..

AV/PÅ ala Tesla og e-tron quattro, altså ikke svingbart.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

elektro

Er det, eller blir det, moms på BaaS?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

kaffenons


amado88

Sitat fra: elektro på tirsdag 07. september 2021, klokken 10:56
Sparker i gang enda en tråd med spørsmålet; har ES8 DAB radio?
Ja, det er DAB. Litt dårlig implementasjon etter min mening: Viser ikke artist og tittel på hver enkelt sang, kun navnet på kanalen. I tillegg mister man delvis dekning når man reiser mellom DAB-soner/regioner - kanalene går litt inn og ut mens du kjører fra en sone til en annen.

amado88

Sitat fra: ctr46 på tirsdag 07. september 2021, klokken 14:59
Hvordan fungerer avtagbart hengerfeste? Elektronisk som Audi/Mercedes eller typ Tesla med manuell av/på?
Det er et plastdeksel som er "i veien" når man skal koble til elektronikken. Hvis man dytter dekselet hardt nok bakover så går det til slutt, men dette er ganske knotete. Vil anta at dette kan la seg greit fikse av teknikerne etterhvert, og at man kan få en annen plastplate e.l.

elektro

Sitat fra: amado88 på fredag 29. oktober 2021, klokken 21:41
Sitat fra: elektro på tirsdag 07. september 2021, klokken 10:56
Sparker i gang enda en tråd med spørsmålet; har ES8 DAB radio?
Ja, det er DAB. Litt dårlig implementasjon etter min mening: Viser ikke artist og tittel på hver enkelt sang, kun navnet på kanalen. I tillegg mister man delvis dekning når man reiser mellom DAB-soner/regioner - kanalene går litt inn og ut mens du kjører fra en sone til en annen.

Hmm.. her er e-tron fin. Den veksler til internettradio helt sømløst ved utfall av DAB. Jeg hører stort sett alltid på DAB og kan ikke huske å ha hatt ett utfall på tre år. Mulig NIO kan forbedre softwaren. De skal ha for å utstyre bilen med dette i alle fall.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

daktari

Sitat fra: amado88 på fredag 29. oktober 2021, klokken 21:43
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 07. september 2021, klokken 14:59
Hvordan fungerer avtagbart hengerfeste? Elektronisk som Audi/Mercedes eller typ Tesla med manuell av/på?
Det er et plastdeksel som er "i veien" når man skal koble til elektronikken. Hvis man dytter dekselet hardt nok bakover så går det til slutt, men dette er ganske knotete. Vil anta at dette kan la seg greit fikse av teknikerne etterhvert, og at man kan få en annen plastplate e.l.
Mener du stikkontakten?
Skal ikke den bare roteres ned og ut av hullet sitt, og dyttes opp igjen for å gjemmes bort?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

amado88

Sitat fra: daktari på lørdag 30. oktober 2021, klokken 10:06
Mener du stikkontakten?
Skal ikke den bare roteres ned og ut av hullet sitt, og dyttes opp igjen for å gjemmes bort?
Mener stikkontakten, ja. Mulig det bare er pluggen fra min henger, men jeg må bende et plastdeksel ganske hardt bak for å plugge helt inn. Det går jo, men du må bende dekselet bakover samtidig som du fører pluggen inn - litt knotete.

amado88

Sitat fra: elektro på lørdag 30. oktober 2021, klokken 10:05
Sitat fra: amado88 på fredag 29. oktober 2021, klokken 21:41
Sitat fra: elektro på tirsdag 07. september 2021, klokken 10:56
Sparker i gang enda en tråd med spørsmålet; har ES8 DAB radio?
Ja, det er DAB. Litt dårlig implementasjon etter min mening: Viser ikke artist og tittel på hver enkelt sang, kun navnet på kanalen. I tillegg mister man delvis dekning når man reiser mellom DAB-soner/regioner - kanalene går litt inn og ut mens du kjører fra en sone til en annen.
Hmm.. her er e-tron fin. Den veksler til internettradio helt sømløst ved utfall av DAB. Jeg hører stort sett alltid på DAB og kan ikke huske å ha hatt ett utfall på tre år. Mulig NIO kan forbedre softwaren. De skal ha for å utstyre bilen med dette i alle fall.
Ja, vil tro at DAB-implementasjonen kan forbedres OTA. Nå er det en god del software-forbedringer jeg gjerne skulle sett - blir spennende å se om de leverer. Spotify-support er relativt kritisk i hele nord-Europa vil jeg si.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA