Forskjell på Škoda Enyaq IV80X og Sportline?

Startet av StaticApnea, fredag 03. september 2021, klokken 22:24

« forrige - neste »

erato

I praksis den samme bilen og kan konfigureres slik at de stort sett blir like med noen mindre prisforskjeller som konsekvens. Synes Sportline hadde det fineste eksteriøret med en liten margin, og iv80x det beste interiøret. Prøvekjørte begge og valgte iv80x siden jeg satt vesentlig bedre i de setene (komfortsetepakke pluss). Sportline setene var litt for smale og faste for min del, og de integrerte hodestøttene stjal for mye lys og åpenhet i interiøret.

Braxze

Var innom fleire forhandlere i går, men ingen av bilene hadde sportssetene.
Drar meir og meir mot samme konklusjon som deg mtp IV80X etter å ha høyrt erfaringer frå andre som har prøvd sportssetene.   

ebbrey

Prøvde begge sete typene flere ganger, men falt til slutt på sportline setene. Fikk bedre rygg/ skuldre støtte med sportssetene. Samt at sidevangene var ganske stive, slik at jeg ble sittende skikkelig nedi sete istedenfor følelsen av å sitte oppå vangene med skinnsetene. Sport er noe stivere i setene, så var veldig usikker, men interiør og eksteriør ble til slutt tyngden for å velge sportline.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA