Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering i Trondheim

Startet av Parabuthus, torsdag 26. august 2021, klokken 22:17

« forrige - neste »

bjheggset

Sitat fra: Parabuthus på torsdag 09. september 2021, klokken 10:06
Da ble det ny Y i dag. Kontaktløs levering fungerte ok, men et lite minus at bilen var ute i styrtregnet og da ble det vanskeligere å sjekke den. Alt virket imidlertid ok. Folie var ikke lagt på, men skvettlappene var på plass. Autopiloten ble kalibrert i løpet av kort tid. DAB radio var klargjort og sto på.
Grattis! Samme her, var kjipt i styrtregnet, men man blir ganske euforisk av å hente ny bil så man glemmer fort det, i allefall meg.

Jeg hentet bilen fra coating idag, og han som la coatingen påpekte at de dekslene bak sidespeila(ligner på en trekant kanskje?) virket litt løse. Han hadde hatt flere Y'er inne, og enkelte satt bedre enn andre. Min er sånn på begge sider, vet ikke om jeg orker å bry meg med det, men spent på om noen andre tar seg bryet og spør Tesla, kanskje det blir utbedret.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Klykken

Hentet i dag. Plettfri bil. Fikk bilen 30min før tiden også. Da jeg skulle til å kjøre banket en vennlig dame på ruta og spurte om jeg ville ha folie på bakdørene. 10min senere var bilen med folie også.

Helt konge!

Kommer fra en model S85D fra 2015 og trodde den var tight og fin, men den er langt ifra det etter å ha kjørt Y. Eneste som er bedre på S-en er dekkstøy og fjæringskomfort (Y er mer stump). Resten er imidlertid et skikkelig pluss til fordel for Y!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Goran

Da har jeg også bestilt!
Sendte kona innom for å se på utstillingsmodellen på Lade, hun ga grønt lys og vi bestilte i kveld. Det ble nevnt at vi må hente bil i Oslo om vi skal ha bil i september, hvis ikke må vi vente til desember.

Jeg har fått et nummer på tesla sin side, kan jeg følge med der på hva som skjer med bilen?

Parabuthus

Noen som ikke fikk folie og/eller vinterdekkene ved utlevering som har hørt noe mer om når dette ordnes? La inn manglende folie i appen, men time ble kansellert med beskjed om at jeg ville bli kontaktet når folie var kommet inn på lager. Men jeg vet at en som fikk utlevert bil dagen etter min fikk lagt på folie, så de må ha dette på lager. Jeg regner med at vi som har tatt ut bil må vente for å få fikset dette til de har levert ut alle de ventende bilene i september først (?).
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

oroar

Hos meg lå det et skriv hvor det sto at vinterhjul var på vei og at jeg fikk beskjed når de kunne hentes. De kommer på samme sted som vi henter ut bilen. Folie på bakdører var montert ved henting i dag.
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

Goran

Jeg skal hente bilen min i neste uke.
Har dere noen tips på steder i Trondheim som er gode på lakkbeskyttelse? Har dere investert i det?

oroar

Sitat fra: Goran på torsdag 16. september 2021, klokken 23:27
Jeg skal hente bilen min i neste uke.
Har dere noen tips på steder i Trondheim som er gode på lakkbeskyttelse? Har dere investert i det?

Samme lurer jeg på. Har googlet litt, men har brent meg en gang før så vet ikke hvordan jeg skal skille de gode fra de dårlige.

(Hadde en bil for noen år siden som jeg betalte kr 6.500 for å lakkforsegle. Hverken så, kjente eller merket noe til at det var gjort noe med lakken den så mistenker egentlig at de bare hadde vasket den godt. Firmaet er konkurs i dag.)
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

Klykken

#97
Forhør dere på detailersclub.no. Veldig mange av landets detailere holder til der:
https://www.detailersclub.no/forums/forum/56-jobb-%C3%B8nskes-utf%C3%B8rt/

Be om referanser på tidligere jobber, og be om oversikt over produkter de benytter. Viktigste med forsegling er forarbeidet uansett, og hva de benytter som forsegling/beskyttelse skal beskytte jobben de har gjort.

Hvis dere er usikre på hva dere får presentert av referanser og produkter så bare send meg en PM så kan jeg hjelpe dere litt på vei. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

bjheggset

Jeg leverte min hos Nano detailing på Tiller rett etter utlevering. Synes de gjorde en god jobb sammenlignet med de jeg brukte på min gamle TM3, da merket jeg ingenting på lakken, og bilen var inne en arbeidsdag bare.Trodde forseglingen skulle herdes vanligvis? Hos Nano la de to lag, og lot det herde 14t mellom hvert lag. Veldig hyggelige folk som jobber der og. Er man TOCN-medlem får man 10-15%.

Klykken

Mener Nano Detailing skal være gode på sitt fag, ja.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

erlendsellie

I samme gate som lakkbehandling;
Er det noen som har sjekket ut foliering av Y i Trondheim? Jeg har snakket med Fantasy Factory, Wrapking og sendt en forespørsel til Autoconsult, men jeg har ikke bestemt meg enda.

oroar

Jeg var innom Nano Detailing i går etter tips i denne tråden. Hyggelig fyr med god greie på Tesla. Tror det sto 5 stk model Y inne der + en utenfor. Så kom det en nyfoliert Model Y ut akkurat da jeg kom. Den var lekker. Sjekk facebook-siden til Nano, de la ut bilder av den i går kveld. Enda penere i dagslys. Så jeg ville nok sjekket foliering hos dem også.
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

Voltz

Fikk levert ut bil denne uka etter litt over 1 uke forsinkelse pga. skade på støtfanger som ble lakkert opp. Ikke stort å utsette på bilen, bortsett fra sjåførdør som ikke er helt justert. Sort trim flukter ikke med dør bak.

Men en ting jeg merket meg, frontruta har MANGE riper som ser ut til å være i samme bane som vindusvisker. Ripene kan kun ses i bestemt lys og er så grunne at de ikke kan føles. Noen andre med liknende erfaring? Meldes til service eller polerer man det bort selv?

Har hatt Model 3 i 2,5 år før, uten en eneste ripe i frontruta. Stikk motsatt av i3'en før det.

erlendsellie

Sitat fra: oroar på lørdag 18. september 2021, klokken 06:47
Jeg var innom Nano Detailing i går etter tips i denne tråden. Hyggelig fyr med god greie på Tesla. Tror det sto 5 stk model Y inne der + en utenfor. Så kom det en nyfoliert Model Y ut akkurat da jeg kom. Den var lekker. Sjekk facebook-siden til Nano, de la ut bilder av den i går kveld. Enda penere i dagslys. Så jeg ville nok sjekket foliering hos dem også.
36k skulle de har for å foliere min hvite Ysto 24k - 10% rabatt via TOCN på nettsida deres, men de må tydeligvis demontere en del på hvite biler for å få det bra Fantasy Factory skulle ha ca samme, og venter på pris fra AutoKonsult, men de oppgir 20k for en M3, så en Y burde ikke være så mye dyrere.

Sent from my LE2123 using Tapatalk


Goran

Ren bil på Flatåsen skal ha 7000 for keramisk coating.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA