Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladeboks for utsatt miljø på fjellet?

Startet av BHR, onsdag 25. august 2021, klokken 21:49

« forrige - neste »

BHR

Hei, skal straks til å bestille inn 5 stk Easee Charge til sameiet på fjellet men ble veldig usikker etter jeg fikk montert en Easee Home hjemme denne uken, ser at lokket til ladeporten faller halveis ned da silikonlokket ikke er stort nok til å bli sittende. Montør sa at dette var et kjent problem og da lurer jeg på om dette er rette laderen for oss på fjellet da disse står ute uten tak og utsatt for vind, snø og kulde. Kan vi da risikere at det vil føyke snø inn i ladeporten? De vil bli stående uten en fast kabel i laderen så vi er vel avhengig at lokket er helt tett?

Noen som har erfaring med Easee Charge i litt vær utsatte miljøer?

Ingeniøren

Der søsteren min bor på Trollåsen har de slik og lokket ser ikke ut som en patent løsning og folk er og sløve og ikke lukker etter seg. Der går det greit da det er lavland og lite vind. Ville helt klart gått for noe som lukker seg selv og holder tett på fjellet.  Veldig kjedelig med ladere som ikke kan kan brukes pga kontakt full av snø og is.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Maxwell_400

Jeg bruker en sånn på fjellet;
https://www.elbilgrossisten.no/collections/ladekabler/products/spark-type-2
fungert fint i all slags vær og vind i to vintre nå.

Er litt skeptisk til Easee charge i utsatte miljøer pga. lav IP klasse, ville montert de i en værtett boks.
Det er helt utrolig hvor snøen kan trenge inn.

I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

elektrolux

Støtter den. Et Cee stikk lagt ut for lading er både robust og lite interresant å stjele.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA