Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Gulvmatter

Startet av Sven_m, onsdag 25. august 2021, klokken 12:36

« forrige - neste »

Sven_m

Noen som har hørt med Tesla om når de får de på lager?

TheNicelander


Alternativt, er det noen som har kontroll på hvilke matter er å foretrekke?

Både i bagasjerom og foran?

Noen av disse:
https://www.begood.no/categories/bilmatter-tmy

Aldrimer

Jeg byttet ut mattene med 3D Maxpider. Jeg syns de passer kjempebra, liker den leppa som gjør at smuss og møkk holder seg på matta og ikke flyr rundt i bilen.

Men hva skal jeg gjøre med de originale filtmattene? Samboeren min mener vi bare bør kaste de (tanken er å beholde bilen i mange år og derfor er det ikke relevant å tenke på å lagre de til et fremtidig salg i 2031). Er det noen grunn til å ta vare på de?

daktari

Jeg synes tøymatter er mer komfy, spesielt på sommeren. Kanskje du får solgt de, alltid noen om trenger ny etter et uhell.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

DeepFu

Sitat fra: Aldrimer på fredag 27. august 2021, klokken 07:25
Jeg byttet ut mattene med 3D Maxpider. Jeg syns de passer kjempebra, liker den leppa som gjør at smuss og møkk holder seg på matta og ikke flyr rundt i bilen.

Men hva skal jeg gjøre med de originale filtmattene? Samboeren min mener vi bare bør kaste de (tanken er å beholde bilen i mange år og derfor er det ikke relevant å tenke på å lagre de til et fremtidig salg i 2031). Er det noen grunn til å ta vare på de?
Vi bruker gummimatter mesteparten av året, men på sommeren når vi drar på ferie blir stoffmattene lagt inn. Kjører mye uten sko da, siden det stort sett er med AP koblet inn. Har forøvrig Gytis Autek- gummimatter. Godt fornøyd. Ser ut som nye etter 2,5 år
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Jeronan

Sitat fra: Aldrimer på fredag 27. august 2021, klokken 07:25
Jeg byttet ut mattene med 3D Maxpider. Jeg syns de passer kjempebra, liker den leppa som gjør at smuss og møkk holder seg på matta og ikke flyr rundt i bilen.

Men hva skal jeg gjøre med de originale filtmattene? Samboeren min mener vi bare bør kaste de (tanken er å beholde bilen i mange år og derfor er det ikke relevant å tenke på å lagre de til et fremtidig salg i 2031). Er det noen grunn til å ta vare på de?

It depends. If you are 100% certain you won't trade in the car to Tesla in the future. As Tesla EMEA demands you deliver the car with original mats.
Other dealers might want it as well, since it looks nicer when taking photo's for resale.

For our own Model S, the original mats have been stored in a closet the past 4 years. Really doesn't take up much space.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

TheNicelander


Det er merkbar forskjell på hvor langt under setet foran mattene til baksetene rekker.

Og her står det følgende.

OBS! Disse mattene er laget for Tesla Model Y som er produsert i USA.
De passer også til Model Y som er produsert i Kina, men gulvmatten bak går ikke like langt under forsetene. (Se bildet under, illustrasjonsfoto).

paalsen

#7
Sitat fra: Aldrimer på fredag 27. august 2021, klokken 07:25
Jeg byttet ut mattene med 3D Maxpider. Jeg syns de passer kjempebra, liker den leppa som gjør at smuss og møkk holder seg på matta og ikke flyr rundt i bilen.

Men hva skal jeg gjøre med de originale filtmattene? Samboeren min mener vi bare bør kaste de (tanken er å beholde bilen i mange år og derfor er det ikke relevant å tenke på å lagre de til et fremtidig salg i 2031). Er det noen grunn til å ta vare på de?
Hele settet koster vel ca 1000,- kroner (mod3)  hos Tesla. Hør på samboeren din og kast de, eller kanskje ennå bedre, gi de bort på Finn, sikker noen som trenger de.


Sent from my iPhone using Tapatalk

RJK

Sitat fra: paalsen på fredag 27. august 2021, klokken 09:18
Sitat fra: Aldrimer på fredag 27. august 2021, klokken 07:25
Jeg byttet ut mattene med 3D Maxpider. Jeg syns de passer kjempebra, liker den leppa som gjør at smuss og møkk holder seg på matta og ikke flyr rundt i bilen.

Men hva skal jeg gjøre med de originale filtmattene? Samboeren min mener vi bare bør kaste de (tanken er å beholde bilen i mange år og derfor er det ikke relevant å tenke på å lagre de til et fremtidig salg i 2031). Er det noen grunn til å ta vare på de?
Hele settet koster vel ca 1000,- kroner (mod3)  hos Tesla. Hør på samboeren din og kast de, eller kanskje ennå bedre, gi de bort på Finn, sikker noen som trenger de.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Har absolutt ikke sansen for tips om å bare kaste ting. Kast uten bruk er nå langt værre enn "bruk og kast". Er ikke klima-aktivist, men mener nå at man bør tenke litt lengre enn egen lillefinger.

Gi de heller bort på finn om man ikke orker å ta vare på de. Sikkert noen som liker tanken på å kunne ha et rent sett klart, og så skifte når man ikke har tid til å vente på at de nyvaskede skal tørke.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

paalsen

[quote/]
Har absolutt ikke sansen for tips om å bare kaste ting. Kast uten bruk er nå langt værre enn "bruk og kast". Er ikke klima-aktivist, men mener nå at man bør tenke litt lengre enn egen lillefinger.

Gi de heller bort på finn om man ikke orker å ta vare på de. Sikkert noen som liker tanken på å kunne ha et rent sett klart, og så skifte når man ikke har tid til å vente på at de nyvaskede skal tørke.
[/quote]

Og det skrev jeg også om du leste hele teksten.


Sent from my iPhone using Tapatalk

RJK

Jeg så du inkluderte det, men svarte med sitat på deg siden du startet med:
Sitat
Hele settet koster vel ca 1000,- kroner (mod3)  hos Tesla. Hør på samboeren din og kast de...

Det var denne delen av svaret jeg reagerte på. Men det var vel så mye rettet mot samboeren til den du svarte.

;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

lars667

Etter en vinter med Tm3 fant jeg ut at jeg liker stoffmatter. De er ikke så vanskelig å rense, og de binder opp vannet og lar det tørke opp etterhvert i stedet for skvulpende dammer. Passer sikkert ikke for alle da.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Bergenser123

Noen som har vært borti matter til bagasjerom som ikke gjør det vanskelig/umulig å komme til begge rommene under?
Det ytterste rommet er kanskje greit men det innerste blir vel helt sperret?

Rawb

Sitat fra: andy99 på torsdag 26. august 2021, klokken 23:05
Sitat fra: TheNicelander på torsdag 26. august 2021, klokken 11:24

Alternativt, er det noen som har kontroll på hvilke matter er å foretrekke?

Både i bagasjerom og foran?

Noen av disse:
https://www.begood.no/categories/bilmatter-tmy

Vet ikke, annet en at 3D maxpider er testet av teslabjørn, så du kan se video av dem. Synes de var litt dyre og grelt med så stor logo.
Jeg tenker mer på
https://www.begood.no/products/allvarsmatter-tesla-model-y-foranbak

Eneste er at de ser litt korte ut på førerside, går ikke så langt opp.


Noen som har testa de der som heter allværsmatter? De ser ganske lik på maxpider, men virker som de går lengre under setene bak?


Rawb

Sitat fra: FrTr på søndag 29. august 2021, klokken 16:03
Ser først nå, når jeg tok bildene at jeg ikke har fjernet de originale..

Men da ser du jo hvordan disse er i forhold.


Hey, takk for bilder! Disse virker jo som et godt alternativ da!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA