Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kommunikasjonsfeil ved lading

Startet av kokkos, torsdag 19. august 2021, klokken 09:27

« forrige - neste »

kokkos

Hei!

Jeg har en 2020-modell Zoe R135 Intens som jeg bruker til pendling langs E6 (kjører mellom 15 og 25 mil med 110-grense hver dag). Det har fungert bra fram til nå, for jeg har mulighet til å lade på jobb. Men andelen elbiler på jobb har økt betraktelig, og det har blitt montert flere ladere på samme kurs, angivelig med lastfordeling. Problemet er at min bil ikke tar lading i mer enn 10 minutter når mange andre lader, og Defa-laderen viser kommunikasjonsfeil. Det er kun min bil dette skjer med. Det samme skjer stadig vekk på hurtigladere. Har noen vært borti det samme?

Det kommer også en ganske høyfrekvent lyd når bilen min lader, er det noe flere med Zoe opplever?

Hjemme har jeg IT-nett, og lader med Raydiall-kladden og Easee ladepunkt. Det fungerer stort sett bra, men har måttet bytte Raydiall-kladden tre ganger. Får stort sett 2.5-2.7 kW inn på bilen.
Tesla Model 3 LR (MIC) 2021, rød
Renault Zoe ZE50 R135 Intens 2020

StianHK

#1
Har du denne høyfrekvenslyden ved hjemmelading med Raydiall-støvsugeren også? Eller gjelder dette dersom du lader over 3.5kW?

Merker selv høyfrekvent lyd ved bruk av 22Kw og høyere ved enkelte offentlige ladepunkter, men ikke ved bruk av schuko, eller de lavere nettverkene med type2.

kokkos

Jeg hører det når jeg lader på jobb, hvor det kan være alt mellom 2.5 og 22 kW ladeeffekt.
Tesla Model 3 LR (MIC) 2021, rød
Renault Zoe ZE50 R135 Intens 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA