Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvordan skru av auto lys?

Startet av EvOslo, onsdag 18. august 2021, klokken 13:20

« forrige - neste »

EvOslo

Noen som vet hvordan man kan hindre at hovedlysene skrur seg automatisk til nær lys, når man har satt på parkeringslys eller skrudd de av.

Orbit

#1
Jeg regner med at du tenker på at lysene slår seg på når bilen er i bevegelse. Lysene går automatisk til nærlys dersom du kjører over 10 km/t og det er mørkt nok. I dagslys vil markeringslysene komme på i tilsvarende fart. Du kan stille inn hvor mørkt det skal være før den velger nærlys i stedet for markeringslys (innstillingsmeny for lys i MMI), men jeg tror ikke det er noen måte å kjøre uten lys (om det var planen), uten å kode om bilen.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

EvOslo

Skulle ønske det var mulig å kjøre litt fortere med parkeringslys på. Er villig til å kode bilen.

Amatøren

Det er en grunn til at det heter "parkeringslys".

Det er ikke ment å kjøre med! Selv ikke opp til 10 km/t.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

EvOslo

Sitat fra: Amatøren på torsdag 19. august 2021, klokken 20:13
Det er en grunn til at det heter "parkeringslys".

Det er ikke ment å kjøre med! Selv ikke opp til 10 km/t.

Det vet jeg godt! Handler mer om å kunne flytte på bilen i en parkeringsplass uten at lysene skrur seg på, forså å måtte trykke på den irriterende knappen for å sette de i park lys igjen.

sjokomelk

Hvis du setter bilen i Drive og beveger den, er den ikke lenger parkert, og da skal du ha nærlys tent i mørket. Høres ut som en veldig oppkonstruert problemstilling at du ikke klarer å bruke en halv kalori på å trykke på en knapp etterpå. Og kan ikke se for meg at du gjør dette 160-170 ganger om dagen, slik at det er en tidstyv som faktisk har noe å si.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

EvOslo

Jeg vil kjøre med parklys og med lysene av, ok? Det er nyttig i noen situasjoner

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA