Hvordan gikk utleveringen av din Model Y?

Startet av Handyman, onsdag 18. august 2021, klokken 13:01

« forrige - neste »

SurSnasen

Sitat fra: benjamsk på tirsdag 24. august 2021, klokken 12:49
Sitat fra: thorerik på tirsdag 24. august 2021, klokken 11:59
Mulig litt tidlig, men kan noen si noe om støynivået vs Model 3?

Ja. Mye mindre støy enn M3.
Dobbelt glass i rutene foran, ikke bak

Har du 19" eller 20"?

ELTesla

Ikke relevant for kun Model Y , men poster her.
Når vi skulle trykke på "fjern bil" på selgers Tesla konto så virker det som at knappen er deaktivert. Ikke mulig å trykke på. Har prøvd forskjellige nettlesere på mobil og PC. Noen som har opplevd det samme? Gjelder bytte av eier etter at første eier har hentet ut bil.

Hrc

Jeg har kjøpt en «flippa» bil og sliter med det samme.

Toalmar

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Radial

Gikk vel greit, men det var defekt PPF høyre bakdør (full av bobler), og en 10-12 solide riper på høyre bakskjerm.

Delivery sier : ta bilder i appen og send inn service.. i Oktober(!) for fiks, nesten like greit å prøve seg på disse ripene selv 🙄

Første gang, litt små skuffet kanskje.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Electric cars in Norway

Sitat fra: Radial på fredag 27. august 2021, klokken 20:33
Gikk vel greit, men det var defekt PPF høyre bakdør (full av bobler), og en 10-12 solide riper på høyre bakskjerm.

Delivery sier : ta bilder i appen og send inn service.. i Oktober(!) for fiks, nesten like greit å prøve seg på disse ripene selv 🙄

Dette fixes. Det er jo skikkelig MIC kvalitet da :+1: bedre enn mange forventet :+1:

Tar ikke en føner og bankortet de boblene?

Radial

Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 27. august 2021, klokken 20:41
Sitat fra: Radial på fredag 27. august 2021, klokken 20:33

Dette fixes. Det er jo skikkelig MIC kvalitet da :+1: bedre enn mange forventet :+1:

Tar ikke en føner og bankortet de boblene?

Ser ut som det er noe drit inni boblene, så jeg tror de har mistet den i bakken eller noe. Den må byttes, tenker jeg.

Generelt så er bilen fint sammenskrudd, er nok i Norge noen har kløna det til på utlevering.

Så forresten en fyr som gikk på ene lykta/hjørnet inne på delivery området, så ting skjer på disse plassene også ☹️
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

ELTesla

_Julie

Selv fant jeg bare noen flekker på interiøret som lot seg fjernes med en våt klut. På min var det derimot ikke PPF, men det er vel ikke noe som kan meldes inn som feil/mangel? Blir ikke helt klok på om det er verdt å legge eller ei (har kun satt på skvettlapper forran og bak til nå)

geear

Det er en skikkelig billig folie de legger på, den er ikke pen, så det er ikke feil å stikke innom et bilpleie/folieringsfirma som kan legge på noen i kvalitetsfolie, som ikke er helt tåkete i overflaten. Men det kommer an på hvor nøye du er, madammen hadde ikke sett forskjell... :o

Handyman

Sitat fra: _Julie på lørdag 28. august 2021, klokken 19:32
Selv fant jeg bare noen flekker på interiøret som lot seg fjernes med en våt klut. På min var det derimot ikke PPF, men det er vel ikke noe som kan meldes inn som feil/mangel? Blir ikke helt klok på om det er verdt å legge eller ei (har kun satt på skvettlapper forran og bak til nå)
Tesla fortalte meg at dersom de var tomme, skulle det bli montert i ettertid kostnadsfritt.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

_Julie

Sitat fra: geear på lørdag 28. august 2021, klokken 19:53
Det er en skikkelig billig folie de legger på, den er ikke pen, så det er ikke feil å stikke innom et bilpleie/folieringsfirma som kan legge på noen i kvalitetsfolie, som ikke er helt tåkete i overflaten. Men det kommer an på hvor nøye du er, madammen hadde ikke sett forskjell... :o
Usikker på om jeg hadde sett forskjell selv :P Tenker at hvis man skal ha ppf så er det lurt å ha det på hele fronten også, men usikker på om jeg ønsker å bruke opp til 20k på dette..

Daniel_0007

Sitat fra: _Julie på søndag 29. august 2021, klokken 10:28
Sitat fra: geear på lørdag 28. august 2021, klokken 19:53
Usikker på om jeg hadde sett forskjell selv :P Tenker at hvis man skal ha ppf så er det lurt å ha det på hele fronten også, men usikker på om jeg ønsker å bruke opp til 20k på dette..

Tviler på det koster 20k for fronten, tipper rundt 10-12k.
Folierte panser og støt fanger samt innsteg med pod på model 3 for 8k 2 år siden.
Model 3 2019 LR Rwd

Handyman

Hentet min i dag, og jeg kunne ikke finne noen feil med bilen. Tok litt tid før bilen dukket opp i appen.
Fikk skvettlapper, men manglet PPF på bakdørene. Det skulle monteres senere.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Zebulon

Sitat fra: ELTesla på fredag 27. august 2021, klokken 19:07
Ikke relevant for kun Model Y , men poster her.
Når vi skulle trykke på "fjern bil" på selgers Tesla konto så virker det som at knappen er deaktivert. Ikke mulig å trykke på. Har prøvd forskjellige nettlesere på mobil og PC. Noen som har opplevd det samme? Gjelder bytte av eier etter at første eier har hentet ut bil.

Ordnet det seg for dere? Har hentet ut ny bil og overlevert til kjøper, og sliter med samme problem.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA