Hvordan gikk utleveringen av din Model Y?

Startet av Handyman, onsdag 18. august 2021, klokken 13:01

« forrige - neste »

ELTesla

Ja, men det gikk 3 dager før knappen om å fjerne bil ble aktivert.

vwp931

Hentet vår nye Y i går, og den manglet folie ved hjulbuer bak. Dette løses ved å sette opp en avtale med lokalt servicesenter.  Utover det ser bilen veldig bra ut.

Ikke optimal klargjøring av lakk, men det tror jeg ikke at jeg har sett på noen annen bil tidligere heller (uavhengig av merke).

Ikke noen utfordringer med fukt i baklykter, og ingen panelgaps. Bra kvalitet på MIC.

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

2jan

Hvilken folie er dette? Ser at flere har nevnt dette..

Mouktar

Har Tesla uttalt noe offisielt om PPF og skvettlapper? Virker litt bingo om folk har en av delene, begge eller ingen. Skal selv hente min bil i neste uke, så lurer litt på hva jeg kan forvente :)

andy99

Det står skvettlapper og ppf på faktura knyttet til utlevering, så ja det er offisielt fra Tesla.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Larsj84

Beklager mulig dumt spørsmål, første gang jeg handler direkte fra Tesla, så litt usikker.

Hvordan har dere andre gått frem for å betale evt egenandel?

Jeg har fått leveringsdato, men ingen sluttfaktura med KID nr som jeg har sett blitt nevnt i andre deler av forumet.

Følgende står på min Tesla side, skal jeg bare betale beløpet med reservasjonsnummeret i Melding/KID feltet?  antar det er riktig, men så mange motstridende meldinger når jeg søker på forumet :)

Du kan ikke vise dette vedlegget.

jorgenask

Sitat fra: Larsj84 på torsdag 02. september 2021, klokken 08:07
Beklager mulig dumt spørsmål, første gang jeg handler direkte fra Tesla, så litt usikker.

Jeg har fått leveringsdato, men ingen sluttfaktura med KID nr som jeg har sett blitt nevnt i andre deler av forumet.

Følgende står på min Tesla side, skal jeg bare betale beløpet med reservasjonsnummeret i Melding/KID feltet?  antar det er riktig, men så mange motstridende meldinger når jeg søker på forumet :)

Det stemmer på en prikk, jeg betalte inn egenandel på lånet med RN-nummeret i meldingsfeltet.
Dagen etter kom det opp at betalingen var mottatt på tesla-kontoen.

geear

Sitat fra: Larsj84 på torsdag 02. september 2021, klokken 08:07

Sluttfaktura ligger vel som vedlegg på høyresiden, samme sted som du har tatt skjermbilde fra? Men det er ingen kid, nei. Har aldri sett det hos Tesla. Jeg skrev bare "restbetaling bestilling RNxxxx" i meldingsfeltet. Føles litt snålt når man overfører en halv million, spesielt når man heller ikke har fått bilen, men Tesla er Tesla, på godt og vondt.  :P

tornaldo

Tok utlevering av min TMY på onsdag. Smertefri prosess, bortsett fra at jeg måtte ratte litt frem og tilbake for å finne utgangen..  :)

Klargjøringa fortjener litt kritikk. Klint på noe for å gjøre dekkene blanke og fine, men ikke veldig bra jobb. Litt her og der. Rester av tape/lim på rutene flere steder. Støvede fotspor på gulvet bak, støvete merker på lister og høyttaler på førersiden, etter inn og utstigning. Lå også igjen en del voks på kanten av PPF og litt her og der. En del bøss i bagasjerommet, hadde ikke kostet på seg støvsuging.

Alt mekanisk fungerte, ingen stygge panel gaps etc, så bilen i seg selv så bra ut.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Mouktar

Sitat fra: andy99 på onsdag 01. september 2021, klokken 22:55
Det står skvettlapper og ppf på faktura knyttet til utlevering, så ja det er offisielt fra Tesla.

På min sluttfaktura står det ikke noe om dette (har som sagt utlevering neste uke, men har betalt og fått sluttfaktura). Virker som det praktiseres ulikt i så fall.. :/

andy99

Ikke sluttfaktura, men faktura knyttet til utlevering. Den kommer ikke opp før du har fått bilen. I servicehistorikk i appen.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Handyman

Sitat fra: andy99 på torsdag 02. september 2021, klokken 17:53
Ikke sluttfaktura, men faktura knyttet til utlevering. Den kommer ikke opp før du har fått bilen. I servicehistorikk i appen.
Fant fakturaen, men der er bare skvettlappene ført opp, siden jeg kun fikk det. Ble fortalt at jeg får folie senere.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

thebadger

Helt krise hvor dårlig utlevering i Lillestrøm var
Jeg fikk bil med 70km rekkevidde, og siden jeg ikke fikk bilen opp i appen og den ikke ble registrert som utlevert fikk jeg ikke ladet på supercharger, måtte lade på McDonald's for å komme meg hjem

hELgenen

Sitat fra: thebadger på fredag 03. september 2021, klokken 22:30
Helt krise hvor dårlig utlevering i Lillestrøm var
Jeg fikk bil med 70km rekkevidde,
Ja,med 70 km rekkevidde hadde jeg klaget også. Kom du deg hjem,eller måtte du ta bussen?

thebadger

Sitat fra: hELgenen på fredag 03. september 2021, klokken 22:41
Ja,med 70 km rekkevidde hadde jeg klaget også. Kom du deg hjem,eller måtte du ta bussen?
Står i den delen av sitat du fjernet, jeg ladet på McDonald's for å komme meg hjem.
70km rekkevidde i seg selv er ikke noe å klage på, men kombinert med at de ikke klarte å markere bilen som overlevert sånn at supercharging blir mulig er ganske irriterende.

Det var forresten ikke rekkevidden som var det jeg mente var krise. Utlevering i Lillestrøm hadde masse biler som kom fra prep med lakkskader og man måtte krangle med de som satt der for å få åpnet bilen sin (nøklene lå inni låst bil), de bare repeterte at man måtte logge ut og inn av appen (noe som ikke virket), og når man sa ifra om skader så ba de oss logge skade i appen, men der var jo fortsatt ikke bilen tilgjengelig

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA