Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ACC skru av automatisk fartsregulering

Startet av Truls, tirsdag 17. august 2021, klokken 13:18

« forrige - neste »

Truls

Hei, jeg kjører en ID.3 på jobben, det meste fungerer bra. Men etter å ha kjørt t/r Oslo-Arendal de siste to dagene er jeg mektig lei av at bilen insisterer på å endre hastigheten på cruise control i ett kjør. En ting er at jeg vil bestemme selv hvor fort jeg skal kjøre, men det mest håpløse er at den bommer på fartsgrensene hele tiden, bremser plutselig ned til 80 i 110 sone. T/r Arendal må bilen ha bremset mot all logikk og mot min vilje 25-30 ganger. Hvordan skrur jeg av denne automatiske bruken av skiltgjenkjenning og/eller gps for å justere hastigheten, samtidig som bilen fortsatt justerer seg etter øvrig trafik?
Ford Ranger Electric 1999
Nissan Leaf 2018
BMW i3 2016

OlaM

Har ikke bilen selv, men har testet å slå det av og på så det skal funke. Assist-knappen og så første og beste tannhjul? Det er inni der et sted.
'21 3LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA