Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har fått bekreftet produksjon/levering til 80x?

Startet av shodgson, onsdag 11. august 2021, klokken 08:32

« forrige - neste »

Arigoz

Fikk denne på mail nå i dag, etter å ha etterspurt status for en ukes tid siden. Dette betyr vel fort at leveringstiden "senest uke 52, 2021" ryker, regner jeg med? 80X, bestilt i oktober 2020 for øvrig.

Hei igjen ***.

Da har vi hatt litt møter med importør og fabrikk de siste dagene.

Fabrikken opplever dessverre utfordringer med underleverandører og produksjonen generelt. Mangelen på halvledere er noe som nå rammer flere industrier globalt og ikke kun bilindustrien i Europa. Som følge av for liten tilgang på komponenter og lavere produksjon grunnet korona. Så ser det dessverre ut som det kan komme litt forsinkelser på Enyaq. Hvor mye det er snakk om, vet vi ikke enda...

Beklager på det sterkeste at denne forsinkelsen er kommet... Vi og importøren gjør det vi kan for å få bilene så fort vi kan. Oppdaterer så fort jeg hører noe nytt om deres bil.

monsenroger

Fikk mail fra Møller Bil i dag med informasjon om at min 80x (med CF) blir satt i produksjon i uke 39. Samme mail kom også med følgende tilleggsinfo:

"Det vi opplever etter at bilene er ferdig i produksjon, så blir de satt på lager i påvente av montering av disse chipene som det er mangel på."

Ikke fått noe svar fra selger hvor lang tid dette kunne ta.



Trovi

Sitat fra: monsenroger på torsdag 02. september 2021, klokken 10:56
"Det vi opplever etter at bilene er ferdig i produksjon, så blir de satt på lager i påvente av montering av disse chipene som det er mangel på."

Ikke fått noe svar fra selger hvor lang tid dette kunne ta.

That can be another couple of weeks. As of now, Skoda has more than 50t unfinished cars, due to the lack of chips. Completion of such cars is done in the field / at the storage facility.
Hope you will have it soon!

oarnoe

Virker til at problemene med tilgang på halvledere vil vare en stund til.
2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

Bigdrago

#19
Bestilte 29.09.20 over nett og signerte kontrakt noen dager etter (er jo sistenevnte som er gjeldende). Bestilte iv80x med cf, har spurt selger om status men de vet ingenting.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Torb

Det virker som det er to problemer ute og går:
1. Det er en reell forsinkelse pga mangel på datachiper.
2. Fabrikken er usedvanlig dårlig til å informere norsk importør og forhandlerapparat. Selgerne kommer derfor i en vanskelig situasjon fordi de ikke får informert oss kunder.
Mercedes EQA 350 4Matic

VoltWay

iV80x bestilt i desse tider er ihvertfall usikkert. Det kan fort bli høsten 2022 før bilen dukker opp. De sliter med å si noe om leveringstider på kort sikt, så et år frem i tid vet de nok enda mindre om.

Mikrobrikker, delemangel, Covid-19. Det er desverre mye som setter kjepper u hjulene for tiden.

Ladrab

Sitat fra: VoltWay på søndag 05. september 2021, klokken 20:20
iV80x bestilt i desse tider er ihvertfall usikkert. Det kan fort bli høsten 2022 før bilen dukker opp. De sliter med å si noe om leveringstider på kort sikt, så et år frem i tid vet de nok enda mindre om.

Mikrobrikker, delemangel, Covid-19. Det er desverre mye som setter kjepper u hjulene for tiden.

Sjekket akkurat antatt leveringstid på iV80x hvis jeg skulle bestilt i dag. Min lokale Skodaforhandler mente en realistisk leveringsdato ville være desember 2022...
Venter og håper på en elbil med hurtig hurtiglading, varme i baksetet, god app, firehjulstrekk, skiluke, plass til et par tre store kofferter bak og frunk foran, uten at bilen er på størrelse med et lite isfjell og koster en mill...hmmm høres jo egentlig ut som Model Y...

TMYP hvit September 2022
TMYP sort utlevert juni22
TM3#2021 utlevert des20
Venteliste plass #54 Hyundai Kona (solgt)

batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Daniel_0007

Sitat fra: batterimannen på torsdag 23. september 2021, klokken 21:35
Jeg ser på elbilstatistikk.no at det registreres ca èn 80X per dag.  ::)
Tviler på at statistikken stemmer helt, tipper de fleste 80x sniker seg inn under enyaq, kan ikke se for meg at det har blitt registrert over 3000 enyaq uten 4x4 i Norge.
Model 3 2019 LR Rwd

elbilFrodo

Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 23. september 2021, klokken 22:55
Sitat fra: batterimannen på torsdag 23. september 2021, klokken 21:35
Jeg ser på elbilstatistikk.no at det registreres ca èn 80X per dag.  ::)
Tviler på at statistikken stemmer helt, tipper de fleste 80x sniker seg inn under enyaq, kan ikke se for meg at det har blitt registrert over 3000 enyaq uten 4x4 i Norge.

Hvorfor ser du ikke for deg det?

tornaldo

Mine foreldre tar i mot en 80X til uka, i følge selger. Køplass 1000 fra reservasjon. Sølv, 19" standard felger, suite interiør, infotainment.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Kires

Svigers hadde rundt 250 i nr på ventelista. En nøkternt utstyrt og har fått antydet produksjon uke 51. Har selgern glemt å legge bilen i bestilling eller er det så vilkårlig som det kan se ut som?
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

batterimannen

Sitat fra: Kires på onsdag 29. september 2021, klokken 11:42
Svigers hadde rundt 250 i nr på ventelista. En nøkternt utstyrt og har fått antydet produksjon uke 51. Har selgern glemt å legge bilen i bestilling eller er det så vilkårlig som det kan se ut som?

Virker som at det er mye tilfelidgheter. Det har egentlig ikke noe å si hvilket reservasjonsnummer, men hvilken dato de signerte kjøpskontrakten. Jeg har lavere nr enn dine svigerforeldre og hadde først forventet produksjin i uke 37, som ble flyttet til uke 42 bekreftet produksjon (80X med CF). Det er allikevel ikke sikkert vi får den i år, om den blir satt på vent i påvente av chips.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Ledam

Er det mye lengre leveringstid på 80x enn på Enyaq RWD? I så fall hva slags såkalte chips er det 80x trenger og ikke vanlig RWD? Det virker litt rart at de ikke kan være mer spesifikk på hva som gir lang leveringstid. Da kan kjøperen prioritere mellom utstyr og leveringstid.
 
Det virker også litt merkelig om det er mye lengre leveringstid på Skoda 4x4 enn på VW og Audi basert på samme plattform.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA