Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lease brukt i3?

Startet av twh, søndag 08. august 2021, klokken 15:11

« forrige - neste »

twh

Noen her som har valgt å lease brukt i3?

F.eks 2500 kr/mnd over 3 år, 45k km kjørelengde, 0 innskudd for 2016, 60 ah, lav kilometer stand + garanti.

Grei deal hvis man elsker i3, ikke vil ha billån og ikke trenger rekkevidde? eller helt idiotisk? :D

Carlito

Nja, er vel mulig det dersom man ikke har pengene for å kjøpe en. Jeg ville nok holdt meg unna 3G modellene uansett, ettersom jeg liker forvarme, kunne se ladeprosenten osv via mobilen, og dette er jo på vei vekk.

Er for øvrig noen gode lessingkampanjer for fiat500 tror jeg, altså den nye. Den har ca samme rekkevidde som den helt nyeste i3 tror jeg

Rosstopher

2500 i mnd for en 5 år gammel i3? Mulig det er noe jeg ikke skjønner her, men det høres veldig dyrt ut. Må være veldig allergisk mot billån for å vurdere noe slikt. Man kan jo låne hele kjøpesummen med 5 års nedbetalingstid for den prisen, og da sitter man jo igjen som eier av bilen etterpå i stedet for å være på bar bakke som med leasing.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Carlito

Ja, du har vel rett i det

Sitat fra: Rosstopher på søndag 08. august 2021, klokken 17:15
2500 i mnd for en 5 år gammel i3? Mulig det er noe jeg ikke skjønner her, men det høres veldig dyrt ut. Må være veldig allergisk mot billån for å vurdere noe slikt. Man kan jo låne hele kjøpesummen med 5 års nedbetalingstid for den prisen, og da sitter man jo igjen som eier av bilen etterpå i stedet for å være på bar bakke som med leasing.

twh

Sitat fra: Rosstopher på søndag 08. august 2021, klokken 17:15
2500 i mnd for en 5 år gammel i3? Mulig det er noe jeg ikke skjønner her, men det høres veldig dyrt ut. Må være veldig allergisk mot billån for å vurdere noe slikt. Man kan jo låne hele kjøpesummen med 5 års nedbetalingstid for den prisen, og da sitter man jo igjen som eier av bilen etterpå i stedet for å være på bar bakke som med leasing.

Ja enig, kjøp er billigere, og spesielt mer gunstig hvis man ønsker å beholde den i 5 år eller mer. I dette tilfelle er det snakk om å ha den maks 3 år, så jeg funderte litt på hva salgssummen vil være i markedet om 3 år etter å ha doblet km på den, og hvor mye dyrere leasing ville totalt sett blitt da sammenliknet med kjøp og så salg på det tidspunktet.

Uansett, I dette tilfelle vil ikke kjøp være mulig så sånn sett er man tvunget ut i en dyrere leasing løsning, og evaluerer derfor brukt i3 da den dekker behovet veldig bra og man slipper unna noen ekstra tusenlapper som ville   vært nødvendig for å lease ny elbil.

Klykken

Dyrt.
Du får en 60Ah i3 for under 100k, og da eier du den.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

JorgenM

#6
Jeg betalte akkurat 100kfor min godt utstyrte 2014-modell.

Og dette med 3G er vel ikke noe å bekymre seg for da i3 også støtter 2G og det er vel ikke bestemt noen dato for nedstengning av 2G-nettet enda?


EDIT: litt research sier at 2G stenges fra 2025 ja, det var jeg ikke klar over. Tipper det uansett kan bli politisk krangel om dette...
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

twh

Sitat fra: Klykken på mandag 09. august 2021, klokken 08:39
Dyrt.
Du får en 60Ah i3 for under 100k, og da eier du den.

Sant. De bilene er dog generelt sett 2014/2015 med passerte 100k km, mens lease gjelder 2016 og 40k km på telleren. Spiller år/km egentlig veldig liten rolle på i3en så lenge dekk og bremseskiver er nye?

twh

Sitat fra: JorgenM på mandag 09. august 2021, klokken 08:56
Jeg betalte akkurat 100kfor min godt utstyrte 2014-modell.

Grattis! Hva gjorde at du valgte å gå for billigst/eldst og ikke f.eks en litt dyrere 2016 med mindre km?

JorgenM

Vi har ikke behov for lengre rekkevidde på #2-bilen.

I tillegg er jeg nok som deg, tar aldri opp lån for å kjøpe bil. Og etter at i-Pace tok et godt jafs av kontoen ønsket vi å kjøpe noe billigst mulig ('noe'= i3, siden vi angret på salget av vår føste i3).
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Ingeniøren

Sitat fra: JorgenM på mandag 09. august 2021, klokken 18:30
Vi har ikke behov for lengre rekkevidde på #2-bilen.

I tillegg er jeg nok som deg, tar aldri opp lån for å kjøpe bil. Og etter at i-Pace tok et godt jafs av kontoen ønsket vi å kjøpe noe billigst mulig ('noe'= i3, siden vi angret på salget av vår føste i3).

Savner og i3'n men kan ikke rettferdiggjøre 2 biler.... :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

arthur

Tenker å bytte ut bensinbilen med en elbil (til) og da en som primært skal brukes til nærmiljø/handling osv så ikke avhengig av lang kjørelengde/stort batteri, og i3 er så absolutt en bil jeg vurderer, eventuelt en Ioniq eller en Seat mii/VW e-up. SÅ til spørsmålet; Hvilken i3 (årgang/model/utstyr) ville dere selv ha kjøpt? Tenker pent brukt, ikke nytt og budsjett opptil 200', gjerne mindre. 
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Klykken

Nyest mulig innenfor budsjett, da garanti kan være gull verdt. Utstyr er subjektivt.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Klykken

#13
Sitat fra: twh på mandag 09. august 2021, klokken 17:53
Sitat fra: Klykken på mandag 09. august 2021, klokken 08:39
Dyrt.
Du får en 60Ah i3 for under 100k, og da eier du den.

Sant. De bilene er dog generelt sett 2014/2015 med passerte 100k km, mens lease gjelder 2016 og 40k km på telleren. Spiller år/km egentlig veldig liten rolle på i3en så lenge dekk og bremseskiver er nye?
Ja og nei. Garanti og  reklamasjonsrett kan være gull verdt hvis noe kostbart ryker, men i3en har vist seg å være veldig trofast og med lite feil. De større problemene hører med sjeldenheten, virker det som.

Har så og si ikke hatt utgifter på vår bil siden vi kjøpte den ny i 2014. Kun et sett dekk sommer og vinter, og bremseklosser frem har blitt byttet for vår del. Edit: Låsepinnen til ladeporten byttet jeg selv i fjor en gang. Gikk forholdsvis kjapt, og kostet rundt 1000kr for ny original.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA