Ladebegrensning

Startet av ENTO, tir 03. aug 2021, kl. 00:42

« forrige - neste »

ENTO

Hvor regulerer jeg ladebegrensning på id4 ? Jeg tenker på om jeg ønsker max 80% eller 100% hvis jeg drar på langtur osv. ?

amrois

Det gjør du ved å klikke på bil i hovedmenyen og så velge fanen lading. Der er det en glidekrem i bunnen av bildet som viser både faktisk SOC og ladegrense. Hold nede punktet for ladegrense med fingeren og dra til ønsket posisjon. Dersom du har en aktiv navigasjon på når du gjør dette rekalkuleres ruten og forslag til ladesteder og -tider oppdateres.
ID4 Pro Perf Tech

Rosstopher

Sitat fra: amrois på tir 03. aug 2021, kl. 10:15
Der er det en glidekrem i bunnen av bildet som viser både faktisk SOC og ladegrense.
Dagens beste innlegg! 😂
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler og diverse kjøretøy

daktari

Og i appen så justerer du glidekremen på "bil" "innstillinger".
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

hELgenen

VW gir alt i et forsøk på å toppe statistikkene og skaffe seg et forsprang ,ikke bare i teknikk, men også i arbeidet med å skaffe seg nye kunder i fremtiden - nå leveres id.4 med gratis glidekrem til kundene.

E-Trond

ID 7 GTX
Ioniq  2020

TJV

Mener det er en egen mulighet for maks (og minimum) lading når bilen er parkert på adresse hjemme?

(Og den glidekremen manglet i bilen vår ved utlevering 😄)

Men, når jeg så i hanskerommet i går fant jeg adapter til gammel tilhengerkontakt og digitalt parkeringsur type mini. Så der "sparte" jeg 600kr 👍🏼 Visste ikke jeg "fikk" det med bilen, positivt overrasket.
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

amrois

Uffda...det var vel min pinligste autospell hittil....
ID4 Pro Perf Tech

Electric cars in Norway

Sitat fra: amrois på tir 03. aug 2021, kl. 19:29
Uffda...det var vel min pinligste autospell hittil....

Ajj ajj den var artig. Takk for det :+1: Jeg lo godt nå. En god latter forlenger livet  :D

ENTO

Olemann

Det er et ord importert sammen med Tesla, og det er derfor engelsk og betyr ladestatus.  Eller state of charge.  Eller, hvor mye/lite batteriet er ladet.

Mange norsk elbilord vil nok erstattes, mange prøver iherdig å erstatte det gode, gamle ordet chassisnummer med VIN.  Og bagasjerom da, enten det er foran eller bak, trunk og frunk.  Jaja, dette er vel framskrittet? ;D

Sitat fra: ENTO på tir 03. aug 2021, kl. 20:19
Hva betyr SOC ?

Krokstein

Sitat fra: Olemann på tir 03. aug 2021, kl. 21:01
Det er et ord importert sammen med Tesla, og det er derfor engelsk og betyr ladestatus.  Eller state of charge.  Eller, hvor mye/lite batteriet er ladet.

Muligens bedre å kalle det batteristatus enn ladestatus?
ID.4 GTX

Rosstopher

Sitat fra: Krokstein på tir 03. aug 2021, kl. 21:08
Sitat fra: Olemann på tir 03. aug 2021, kl. 21:01

Muligens bedre å kalle det batteristatus enn ladestatus?

Ladestatus da i så fall. Batteristatus kan jo også bety SOH (state of health).
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D

daktari

Ladenivå ville jeg stemt for. LN
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Rosstopher

Men trenger vi egentlig å fornorske slike begreper? Det er jo en masse engelske forkortelser når det gjelder bil generelt som ikke har blitt fornorsket, f.eks. ABS, A/C, CVT,  EGR, LED, etc.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA