Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fornøyd med Kona

Startet av steensk8, tirsdag 27. juli 2021, klokken 10:12

« forrige - neste »

steensk8

Er innom siden av og til - og leser om problemer av ulik art. Men savner emnet "Fornøyde kunder"! Har eid en koreansk produsert Kona i snart 1,5 år, kjørt ca 25000 km, helt uten problemer. Har på det meste oppnådd 520 km rekkevidde. I vinter, med to sifret kuldegrader, var rekkevidden fortsatt rundt 400 km. Fortsatt ikke et knirk eller ulyd i bilen. Dessuten er forhandler (Mobile i Arendal) svært greie å forholde seg til. Skulle jeg forandre noe så måtte det være å få redusert alle disse "pling og plang" lydene som bilen er utstyrt med.
Citroen C-on. Ny juni 12

Hen9ng

Hentet ut ny Kona 2021 modell 1. juni 5000 km kjørt og svært fornøyd! Holder det den lover på rekkevidde og noe steg opp fra Kia Rioen jeg bytta ut. God oppfølging av forhandler i Oslo området!

Enig med deg med. mye pling plong spesielt ved oppstart og avslutning, og kanskje et ønske om litt bedre app...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Limodriver

Bilen fungerer forsåvidt greit, gitt forutsetningene når en kjøper en Hyundai. Utfordringen er hvordan feil og mangler løses. Etter mitt syn er det her Hyundai Norge ikke strekker til. Jeg tror de kunne hatt mye mer fornøyde kunder dersom de hadde vært åpne og ryddige i sin håndtering av feil og mangler.

arthur

Grunnen til at så få uttrykker at de er fornøyde er i all enkelhet at folk flest kun utrykker misnøye så mangel på slikt er bra!

Fikk problemer med 12-volt batteriet som døde, Hyundai assistanse tok bilen til verksted (BNH) og de skiftet batteri. Kostet ikke meg noe verken slepingen eller nytt batteri. Fikk samtidig fikset en bug i cruisekontrollen og oppgradert kartet, også uten kostnad.

Har ikke så mye å klage over egentlig.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Moas

#4
Kjørte 470 km med ny Kona i relativt kald regnvær nylig. 6% rest. Prøvde å kjøre over fartsgrensen der det var mulig. Bilen var fullastet.

Skiltkjenning på den gamle konaen var bedre.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA