How annoying...

Startet av litium, lørdag 24. juli 2021, klokken 01:04

« forrige - neste »

litium

Neste gang skrur jeg ned det skiltet...  >:(

knegg

Slike skilt Blir av og til lest som 50 hos meg. Din leser i alle fall 70 👍
2020 Model 3

geear

Sitat fra: litium på lørdag 24. juli 2021, klokken 01:04
Neste gang skrur jeg ned det skiltet...  >:(
Ja, for det er så klart skiltet sin feil, ikke den tragiske skiltlesningen til Tesla. Tvitre bildet til Musk heller.

Toalmar

Det er nok pilen i skiltet som bilen tolker som 7 tall, derfor endring til 70km/t.
Støtter gear sitt forslag, twitre skiltet til Musk, mulig han fanger det opp og får gjort en endring
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Ole Petter

Enten er konkurrenter milevis framfor Tesla når det gjelder skiltlesing eller så vil få et stort problem i 2022 når alle nye biler skal være elektronisk låst fartsgrense på ihht til EU 😱

Motorwatt

Også ille med digitale fartsskilt som den ikke reagerer på i det hele tatt.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

cra

Bruk bug report funksjonen.  ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Motorwatt

Tja. Denne funksjonen blir kun brukt på verkstedet for å finne fram i journalen ved feil på bilen. Har ellers ingen funksjon.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Rævedilter

Sitat fra: Ole Petter på mandag 26. juli 2021, klokken 00:01
Enten er konkurrenter milevis framfor Tesla når det gjelder skiltlesing eller så vil få et stort problem i 2022 når alle nye biler skal være elektronisk låst fartsgrense på ihht til EU 😱

Det er ikkje snakk om elektronisk "låsing", enten blir det varsling eller fartsperre som kan overstyres.

daktari

Det er også et problem at den ikke leser skilt når du er i venstre fil på 4-felts vei.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

TøddiVedder

Irriterende at bilen leser skilt ved siden av veien riktig, men endrer ikke fartsgrensen i displayet! Hvorfor ikke?

daktari

Sitat fra: TøddiVedder på mandag 26. juli 2021, klokken 18:09
Irriterende at bilen leser skilt ved siden av veien riktig, men endrer ikke fartsgrensen i displayet! Hvorfor ikke?
Tror ikke den leser skiltet rett, men lar kartdata styre. Det blir et problem i veiarbeidsområder og der kartet har feil data.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Sulle

På motorvei tar bilen ikke hensyn til skilt selv om de registreres. Kommer plutselig i en oppdatering ...
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

ladov

I småveiene her tar den hensyn til alle fartsskilt, ingen glipper eller feil så langt.

Den plukket også opp lyssignalet på jernbanen, ikke det ved jernbaneovergangen men det som lokfører forholder seg til. Har akkurat fått HW3 da og jeg har ikke sjekket det med jernbanen etter oppdateringen jeg fikk etter at jeg fikk koblet bilen opp på wifi igjen.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Jeronan

Sitat fra: Ole Petter på mandag 26. juli 2021, klokken 00:01

Mobileye has a patent on road sign recognition. Other car manufacturers use Mobileye.

Tesla and Mobileye can no longer see eye to eye after the AP1 fallout, so Tesla is forced to find a different way of road sign recognition that doesn't infringe on the patent of Mobileye.

Tesla cannot even make their Automatic wipers work correctly still, which has been in Beta for almost 5 years now.

Now they also plan to remove the radar on future cars, as again Tesla thinks they can do better.

Going to be fun times.  ::) :P

Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA