Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Comfort Access på Taycan - uten å ha betalt for det?

Startet av JHA, fredag 23. juli 2021, klokken 21:30

« forrige - neste »

JHA

For noen måneder siden la jeg merke til at dørene på vår Taycan låses opp (inkl. håndtak ut), når jeg nærmer meg bilen, med nøkkel i lomma. Mener at dette ikke var slik i starten. Måtte før låse opp ved å trykke på knappen. Hadde såpass fokus på å begrense utstyrslisten, at jeg ikke valgte den funksjonen. Men så er den jammen meg på plass likevel? Andre som har opplevd det samme? Har det kommet en oppdatering de siste månedene, der Dr. Ing. Porsche har vært litt ekstra sjenerøs med akkurat meg? Eller er det noe jeg misforstår? Låses bilen uansett opp når nøkkel er i nærheten, uten den funksjonen? Jeg er 100% sikker på at jeg ikke har konfigurert bilen med Comf. Access, og nesten sikker på at det ikke var slik de første månedene vi hadde bilen (levert i slutten av mars 2021). Samtidig er der noen tilfeller der det ikke skjer. Har ikke forsket på hvordan stoppe/låse, for at det skal fungere. Som regel avslutter jeg kjøreturen ved å bruke hold-funksjonen på bremsepedalen, uten å hverken sette i park eller trykke på stopp-knappen. Låser så med lock-knappen på fjernkontrollen, så er jo bilen seg fullstendig avslått, og i park. Tror det er i alle fall da, at jeg har min gratis Comfort Access :D Men om det har noe med låsemetoden å gjøre, vet jeg egentlig ikke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA