Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor er min Tesla? Spekulering rundt shippingstatus

Startet av Aldrimer, fredag 16. juli 2021, klokken 12:28

« forrige - neste »

makki

Sitat fra: CaZpaH på mandag 23. august 2021, klokken 12:22
Og da fikk jeg treff på VIN hos UECC på min bil som skal leveres i Trondheim 2. september.

Og da er den med på Akranes denne runden  :+1:

Søkemotor:
https://uecc.com/support/vintracklite/

Jeg har bekreftet  utleveringsdato  27.08 i Bergen, bilen kommer onsdag til Bergen. Ja jeg har også treff.

Olatho

Sitat fra: Jeronan på mandag 23. august 2021, klokken 12:50
Sitat fra: lobel85 på mandag 23. august 2021, klokken 12:47
Hva er VIN nr ditt? Min starter på 062 og er fortsatt ikke lastet opp. Mulig jeg må vente til neste runde.

There at least two more ships underway at the moment, which are south of Middle East/Suez canal now.
So those can be expected to arrive at Zeebrugge in 2 weeks or so.

Glovis Summit ligger i Southampton nå, og skal videre til Zeebrügge 26. august.
Men Autoprogress skal ha med seg Teslaer til Oslo 25.-26. august, så eventuelle biler på Summit rekker nok ikke å være med denne.  Hvilke biler den har med seg er ikke så godt å vite.

Glovis Companion er syd for Hellas nå, og kommer til Oslo 5. september (men den skal først innom Zeebrügge den 31. august).  Mulig den plukker opp eventuelle biler som skal til Norge som er ombord i Summit der.

Lake Geneva ligger noen dager bak Glovis Companion, på vei mot Suez nå men tar litt innpå, og skal komme til Zeebrügge 1. september. 

Grand Ruby kommer til Zeebrügge 12. september, og skal ha med seg biler til Oslo 19.-20 september.  Så det blir vel eventuelle biler fra Lake Geneva.


Jeronan

Sitat fra: Olatho på mandag 23. august 2021, klokken 13:10
Glovis Summit ligger i Southampton nå, og skal videre til Zeebrügge 26. august.
Men Autoprogress skal ha med seg Teslaer til Oslo 25.-26. august, så eventuelle biler på Summit rekker nok ikke å være med denne.  Hvilke biler den har med seg er ikke så godt å vite.

Glovis Companion er syd for Hellas nå, og kommer til Oslo 5. september (men den skal først innom Zeebrügge den 31. august).  Mulig den plukker opp eventuelle biler som skal til Norge som er ombord i Summit der.

Lake Geneva ligger noen dager bak Glovis Companion, på vei mot Suez nå men tar litt innpå, og skal komme til Zeebrügge 1. september. 

Grand Ruby kommer til Zeebrügge 12. september, og skal ha med seg biler til Oslo 19.-20 september.  Så det blir vel eventuelle biler fra Lake Geneva.

:D :+1:
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

ModelY2021

Noen som vet hvilke skip som tar turen opp til Tromsø?

CaZpaH

Sitat fra: lobel85 på mandag 23. august 2021, klokken 12:47
Hva er VIN nr ditt? Min starter på 062 og er fortsatt ikke lastet opp. Mulig jeg må vente til neste runde.

52xxx her.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Electric cars in Norway


Jouley

Sitat fra: CaZpaH på mandag 23. august 2021, klokken 12:22
Og da fikk jeg treff på VIN hos UECC på min bil som skal leveres i Trondheim 2. september.

Og da er den med på Akranes denne runden  :+1:

Søkemotor:
https://uecc.com/support/vintracklite/

Bare lurer. Får du treff på at bilen er ombord på Akranes? Ser båten ligger i Rotterdam nå, den har ikke vært i Zeebrugge så vidt jeg kan se. Plukker den opp biler i Rotterdam?

afitch80

Sitat fra: Jouley på mandag 23. august 2021, klokken 19:41
Sitat fra: CaZpaH på mandag 23. august 2021, klokken 12:22
Og da fikk jeg treff på VIN hos UECC på min bil som skal leveres i Trondheim 2. september.

Og da er den med på Akranes denne runden  :+1:

Søkemotor:
https://uecc.com/support/vintracklite/

Bare lurer. Får du treff på at bilen er ombord på Akranes? Ser båten ligger i Rotterdam nå, den har ikke vært i Zeebrugge så vidt jeg kan se. Plukker den opp biler i Rotterdam?
Den var i Zeebrugge i går og gikk til Rotterdam i dag.
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

Jouley

Sitat fra: afitch80 på mandag 23. august 2021, klokken 19:42
Sitat fra: Jouley på mandag 23. august 2021, klokken 19:41
Sitat fra: CaZpaH på mandag 23. august 2021, klokken 12:22
Og da fikk jeg treff på VIN hos UECC på min bil som skal leveres i Trondheim 2. september.

Og da er den med på Akranes denne runden  :+1:

Søkemotor:
https://uecc.com/support/vintracklite/

Bare lurer. Får du treff på at bilen er ombord på Akranes? Ser båten ligger i Rotterdam nå, den har ikke vært i Zeebrugge så vidt jeg kan se. Plukker den opp biler i Rotterdam?
Den var i Zeebrugge i går og gikk til Rotterdam i dag.

Ok, det oppklarer saken. Har fulgt litt med og fikk ikke med meg Zeebrugge i går. Trodde den gikk rett til Rotterdam.

Kwick

Da er min også på båten  :)
Dette er jo værre enn å vente på julegaver som barn.
Kjører:
Tesla Model Y 2021 mod. LR AWD GRÅ
Mitsubishi I-Miev 2017 mod.

Stromseth

Sitat fra: ModelY2021 på mandag 23. august 2021, klokken 13:22
Noen som vet hvilke skip som tar turen opp til Tromsø?

Jeg vet ikke, men skulle kanskje tro at Bodø og Tromsø-bilene er på Akranes som skal Stavanger - Bergen - Trondheim, ankomst 27.08. De skal rekke utlevering Bodø den 2. sept og Tromsø fra og med 3. sept.

Men jeg får ikke treff på min VIN på UECC, så kanskje ikke likevel.
Tesla Model Y (MIC), Long Range AWD, Gemini 19" S/V, Hvit m sort interiør. Montert Lazer Linear 18 Elite m i-LBA (4. sept -21 til dd)

ModelY2021



Sitat fra: Stromseth på tirsdag 24. august 2021, klokken 00:27

Jeg vet ikke, men skulle kanskje tro at Bodø og Tromsø-bilene er på Akranes som skal Stavanger - Bergen - Trondheim, ankomst 27.08. De skal rekke utlevering Bodø den 2. sept og Tromsø fra og med 3. sept.

Men jeg får ikke treff på min VIN på UECC, så kanskje ikke likevel.

Jeg har heller ikke treff på UECC

Elgaaen

Sitat fra: Olatho på mandag 23. august 2021, klokken 13:10
Sitat fra: Jeronan på mandag 23. august 2021, klokken 12:50
Sitat fra: lobel85 på mandag 23. august 2021, klokken 12:47
Hva er VIN nr ditt? Min starter på 062 og er fortsatt ikke lastet opp. Mulig jeg må vente til neste runde.

There at least two more ships underway at the moment, which are south of Middle East/Suez canal now.
So those can be expected to arrive at Zeebrugge in 2 weeks or so.

Glovis Summit ligger i Southampton nå, og skal videre til Zeebrügge 26. august.
Men Autoprogress skal ha med seg Teslaer til Oslo 25.-26. august, så eventuelle biler på Summit rekker nok ikke å være med denne.  Hvilke biler den har med seg er ikke så godt å vite.

Glovis Companion er syd for Hellas nå, og kommer til Oslo 5. september (men den skal først innom Zeebrügge den 31. august).  Mulig den plukker opp eventuelle biler som skal til Norge som er ombord i Summit der.

Lake Geneva ligger noen dager bak Glovis Companion, på vei mot Suez nå men tar litt innpå, og skal komme til Zeebrügge 1. september. 

Grand Ruby kommer til Zeebrügge 12. september, og skal ha med seg biler til Oslo 19.-20 september.  Så det blir vel eventuelle biler fra Lake Geneva.

Ser ut som SUMMIT ankommer Zeebrügge i kveld. Da kan det jo hende bilene rekker omlast til 26.8?
Min bil er på den båten men jeg fikk ingen bedre svar en at den skal ankomme i September. Men fra i dag til den ankommer Norge kan jo ikke ta såå lang tid?

Olatho

Sitat fra: Elgaaen på tirsdag 24. august 2021, klokken 12:17
Sitat fra: Olatho på mandag 23. august 2021, klokken 13:10

Glovis Summit ligger i Southampton nå, og skal videre til Zeebrügge 26. august.
Men Autoprogress skal ha med seg Teslaer til Oslo 25.-26. august, så eventuelle biler på Summit rekker nok ikke å være med denne.  Hvilke biler den har med seg er ikke så godt å vite.

Glovis Companion er syd for Hellas nå, og kommer til Oslo 5. september (men den skal først innom Zeebrügge den 31. august).  Mulig den plukker opp eventuelle biler som skal til Norge som er ombord i Summit der.

Lake Geneva ligger noen dager bak Glovis Companion, på vei mot Suez nå men tar litt innpå, og skal komme til Zeebrügge 1. september. 

Grand Ruby kommer til Zeebrügge 12. september, og skal ha med seg biler til Oslo 19.-20 september.  Så det blir vel eventuelle biler fra Lake Geneva.

Ser ut som SUMMIT ankommer Zeebrügge i kveld. Da kan det jo hende bilene rekker omlast til 26.8?
Min bil er på den båten men jeg fikk ingen bedre svar en at den skal ankomme i September. Men fra i dag til den ankommer Norge kan jo ikke ta såå lang tid?

Autoprogress dro fra Zeebrügge i går, på vei mot Oslo.
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:299721/mmsi:255801570/imo:9131967/vessel:AUTOPROGRESS

Men det er jo mulig det er flere båter på vei.
Ellers ser jeg at Oslo Havn nå har fjerna infoen om hvilke båter som skal komme når (med Teslaer).  Tidligere sto det en liste her (se vedlagte screenshot): https://www.oslohavn.no/no/aktuelt/bilskip-med-tesla-y-anlop-filipstad/
Du kan ikke vise dette vedlegget.



lifecycle

Har VIN 060xxx
Har ikke fått noe utleveringsdato enda, bare en ubekreftet beskjed på tesla chat om utlevering "første halvdel av september".

Er det noen som har VIN i samme område som har fått dato, eller vet hvilket skip bilen er på?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA