Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor er min Tesla? Spekulering rundt shippingstatus

Startet av Aldrimer, fredag 16. juli 2021, klokken 12:28

« forrige - neste »

Pew

Og jeg fikk beskjed om antatt levering i slutten av måneden/månedsskiftet. Levering i Bergen. Krysser fingrene for slutten av måneden.

TrondT1

Tesla i Oslo sa idag at det skulle komme en båt til Drammen 2. desember.
Min Y bil var ombord.
Jeg fikk fortalt et VIN-nr, som stemmer med VIN-nummeret i kildekode.
Så da er vel 2. desember en god dato!

EDIT: så kom melding om henting av bilen torsdag 25.11. Jaja, så mye var den (2.des) infoen værd.

olebakk

Kommer det virkelig flere båter med biler i desember eller spekuleres det egentlig om akkurat samme parti med biler?

Pew

Da har jeg fått melding om at jeg skal hente bilen i Bergen 27.november :D

Tahamre

tjommi

Sms om henting fra 2. desember i Trondheim. Booket meg time 6. desember. Blir spennede å se om denne blir stående, eller om det kommer endringer.
2021 Model Y LR - levering 06.12.2021
2013 Model S85 - solgt

Tharkon

Fikk akkurat henting i Drammen.
Fredag 19 november at 12:30.

Blå model Y. 19"
Da var den nok med båten som kom i går

Lucifer-

Samme her. Henting i drammen neste fredag :)

Svart/Svart med 20".

elhansen

Her blir det også henting fredag om snaue 2 uker. Jammen meg akkurat som de trodde i Drammen. Flott å få den i Drammen isteden for Lillestrøm. 

tovin

Har tydeligvis ingenting å si når en har bestilt bil, her er det kun flaks ute å går.
Bestilte da det var estimert september og får muligens i midten-slutten av desember.
Tesla Model 3 2019 modell, 73 000 km
Tesla Model Y 2021 modell hentet 3/12

Pew

tovin

Nei blå med sort interiør og 19 toms felger, thats it.
Tesla Model 3 2019 modell, 73 000 km
Tesla Model Y 2021 modell hentet 3/12

elhansen

Spørs vel både hva som tilfeldigvis er på båten og Hvem som har bestilt hvor. Det kommer et stort antall til Lillestrøm i starten av desember. Tesla i Drammen sa at enten fikk jeg leveranse i Drammen i slutten av november eller på Lillestrøm i desember. Det stemte godt. Denne infoen fikk jeg for ca 2 uler siden og stemte godt. Leveransen i aug/sept var det kun på Lillestrøm. Så tipper det blir mange med leveranse der i desember. Forøvrig hvit bil, sort int og 19t.

Jeronan

Sitat fra: elhansen på lørdag 13. november 2021, klokken 17:19
Her blir det også henting fredag om snaue 2 uker. Jammen meg akkurat som de trodde i Drammen. Flott å få den i Drammen isteden for Lillestrøm.

This has most likely to do with Tesla having to swap the tires to Winter tires for those that ordered it. They can´t do that at the Varemesse.

My brother in law also had first Lillestrøm as delivery location and now got a confirmed delivery date in two weeks in Drammen. He has ordered winter tires with his Model Y order.

I also think that there are a lot less orders now in Q4 compared to Q3.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

casall

Ser nå at estimert levering er satt til februar 2022 ved bestilling nå. Da er det lite/ingen håp om å få bil i desember om man bestiller nå?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA