Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor er min Tesla? Spekulering rundt shippingstatus

Startet av Aldrimer, fredag 16. juli 2021, klokken 12:28

« forrige - neste »

Thob

Da er Akranes på vei mot Tananger. Blir spennende å se om de har noen Y'er med🧐

Jeronan

Sitat fra: Thob på tirsdag 17. august 2021, klokken 08:36
Da er Akranes på vei mot Tananger. Blir spennende å se om de har noen Y'er med🧐

At least a handful of Model Y destined for the showrooms at least.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

ToWalkOrDrive

Sitat fra: FrTr på tirsdag 17. august 2021, klokken 10:23
Er det noen som har planer om å ta tuen ned til havnene når skipene ankommer ?  :)

Den kommer vel inn inni viken innenfor der Danmarksbåten legger inntil. Vil nok ta en titt morgenen etter om det står noen Teslaer på bryggen. De kjører gjerne ikke av midt på natten, eller?
Tesla Model Y                         2021-

Kwick

Fikk beskjed fra Tesla Stavanger igår, om at jeg kan forvente epost om booking av utlevering i neste uke.
Så, regner med at det er en del Model Y ombord.....
Må nok ta en tur ut å sjekke....
Lurer på om de settes rett oppå transport traller for å kjøres til Forus....
Jeg skulle helst bare hentet den i Tananger  8) ;)
Kjører:
Tesla Model Y 2021 mod. LR AWD GRÅ
Mitsubishi I-Miev 2017 mod.

erlendsellie

Sitat fra: Kwick på tirsdag 17. august 2021, klokken 12:12
Fikk beskjed fra Tesla Stavanger igår, om at jeg kan forvente epost om booking av utlevering i neste uke.
Så, regner med at det er en del Model Y ombord.....
Må nok ta en tur ut å sjekke....
Lurer på om de settes rett oppå transport traller for å kjøres til Forus....
Jeg skulle helst bare hentet den i Tananger  8) ;)

Epost i neste uke, eller utlevering i neste uke? Spent på denne selv, siden jeg har en tidlig bestilt Y med utlevering I Trondheim.

Kwick

Kunne forvente epost slutten av denne/ begynnelsen av neste uke, så regner med at det kan være mulig å få den utlevert i slutten av neste uke. Krysser fingrene  ;)
Kjører:
Tesla Model Y 2021 mod. LR AWD GRÅ
Mitsubishi I-Miev 2017 mod.

erlendsellie

Sitat fra: Kwick på tirsdag 17. august 2021, klokken 12:29
Kunne forvente epost slutten av denne/ begynnelsen av neste uke, så regner med at det kan være mulig å få den utlevert i slutten av neste uke. Krysser fingrene  ;)

Morro, da er det håp for at det finnes Y på Akranes nå, med levering i August da. Har du fått treff på VIN på tracking? https://www.uecc.com/customer-supplier-centre/cargo-tracking/high-and-heavy

CaZpaH

#172
Sitat fra: erlendsellie på tirsdag 17. august 2021, klokken 12:39
Sitat fra: Kwick på tirsdag 17. august 2021, klokken 12:29
Kunne forvente epost slutten av denne/ begynnelsen av neste uke, så regner med at det kan være mulig å få den utlevert i slutten av neste uke. Krysser fingrene  ;)

Morro, da er det håp for at det finnes Y på Akranes nå, med levering i August da. Har du fått treff på VIN på tracking? https://www.uecc.com/customer-supplier-centre/cargo-tracking/high-and-heavy

Den lenken der får du ikke treff på. Fikk ikke treff på min Model 3 der, men fikk treff på denne lite-varianten:

https://uecc.com/support/vintracklite/

Men holder ikke pusten for Akranes. Da jeg bestilte bil i mai-juni (model 3 nevnt over) fikk jeg SMS'en om å booke utlevering 18. juni. Ikke før 21. juni fikk jeg treff på sporingen på UECC om at bilen var lastet ombord fra Zeebrugge. Bilen ankom Trondheim havn 24. juni.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Kwick på tirsdag 17. august 2021, klokken 12:12
Fikk beskjed fra Tesla Stavanger igår, om at jeg kan forvente epost om booking av utlevering i neste uke.
Så, regner med at det er en del Model Y ombord.....
Må nok ta en tur ut å sjekke....
Lurer på om de settes rett oppå transport traller for å kjøres til Forus....
Jeg skulle helst bare hentet den i Tananger  8) ;)

Da det kom svære båtlaster med Tesla Model 3 i mars 2019 så kjørte de transport-trailere fra Risavika til Kvål (som vist på kartet) hvor bilene ble klargjort (vasket osv). Og så ble de fraktet i mindre mengder til Tesla på Forus, hvor de ble levert ut.

Kontaktet de deg, eller kontaktet du dem da du fikk vite om så rask levering? Jeg har ikke hørt noe fra Tesla, men ser et tidlig VIN-nummer som hemmelig kildekodenr på nettsiden.
Tesla Model Y                         2021-

andy99

#174
Glovis Supreme har anløp i Oslo havn 20 august, var ikke det et av tesla skipene? Så da blir det kanskje masseutlevering på lillestrøm neste uke eller uken etter?
Edit, jo det er vel tesla skip, siden det ligger ved "tesla" område i zeebrugge nå? Og kommer fra Shanghai.
https://www.oslohavn.no/no/anlopliste/
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Olatho

Sitat fra: andy99 på tirsdag 17. august 2021, klokken 12:48
Glovis Supreme har anløp i Oslo havn 20 august, var ikke det et av tesla skipene? Så da blir det kanskje masseutlevering på lillestrøm uken etter?
https://www.oslohavn.no/no/anlopliste/

Glowis Supreme er ett av skipene som kommer fra Shanghai, og er markert på TeslaCarrier.  Hun har ligget i Zeebrugge noen dager nå, men artig hvis hun kommer rett til Oslo med biler i stedet for å laste dem over på noen andre for utlevering i Drammen.

https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/

bjheggset

At Glovis Supreme skal rett til Oslo er ganske interessant. Tolker det som at veldig mange TMY til det norske markedet befinner seg på den.

Walts

Var vel slik som ble gjort når Model 3 kom også.
Bilene ble levert i Oslo for utlevering i Lillestrøm.
Eier: Tesla Model Y LR 2021
Tidligere: Tesla Model 3 LR 2019

VAL.ENT

Pratet med Tesla sent juli med levering i Drammen istedet for Oslo (stoler ikke 100% på dette uansett)

Det er naturlig med overlevering i Lillestrøm bortsett fra at det brukes som corona vaksineringssenter - men plass har de til både Tesla polering/klargjøring/levering & corona vaksinering
Model Y MIC - Bekreftet 13.sept
Model S Raven Long Range (2020) - Solgt
Model 3 Performance (2019) - Solgt
Audi TTRS (2018) - Solgt
Audi R8 (2016) - Solgt
Audi TT (2016) - Solgt

Jeronan

Sitat fra: VAL.ENT på tirsdag 17. august 2021, klokken 14:14
Pratet med Tesla sent juli med levering i Drammen istedet for Oslo (stoler ikke 100% på dette uansett)

Det er naturlig med overlevering i Lillestrøm bortsett fra at det brukes som corona vaksineringssenter - men plass har de til både Tesla polering/klargjøring/levering & corona vaksinering

Well that depends of course if Lillestrøm Kommune wants a huge delivery event there in the first place a this moment in time.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA