Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

restart av Think

Startet av howcome, onsdag 14. juli 2021, klokken 10:06

« forrige - neste »

howcome

Min Think Classic har stått noen år, men jeg ønsker få den igang igjen. Den har hatt ladestrøm underveis og den flytter seg. Men jeg bør vel sjekker batterier og slikt før den tas ordentlig i bruk igjen? Så må den også på EU-kontroll og slikt. Er det noen i Vestby-området som kan hjelpe? Jeg kan også sette den på henger for å komme til rett person for litt pleie.
Oslo - Think City 2003 - Nissan Leaf 2012 (vraket) - Nissan Leaf 2013 (solgt) - Tesla S P85D 2015 (solgt) - Tesla X 90D 2016 - Fiat 500e 2014

elektrolux

Du bør sjekke om 12V batteriet har tilstrekkelig kapasitet. Åpne serviceluka under førerstolen og la bilen stå med tenningen på i 1t og mål spenningen i 12V uttaket under girlåsen til minimum 12V etter 1t.

Er spenningen lavere bytter du 12V batteri.

Så bør du ta vannservice på framdriftsbatteriet om ikke det ble gjort før lagringen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

howcome

Sitat fra: elektrolux på torsdag 15. juli 2021, klokken 07:24
Så bør du ta vannservice på framdriftsbatteriet om ikke det ble gjort før lagringen.

Takk. Elbilmek gjorde dette rett før lagring. Men vannet i batteriene fordamper kanskje over tid?
Oslo - Think City 2003 - Nissan Leaf 2012 (vraket) - Nissan Leaf 2013 (solgt) - Tesla S P85D 2015 (solgt) - Tesla X 90D 2016 - Fiat 500e 2014

elektrolux

Nei. Vannet trekkes inn i membranen og dukker opp igjen når du lader batteriet. I ditt tilfelle er nok alt OK siden du har stadig tilført lading.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

howcome

Sitat fra: elektrolux på fredag 16. juli 2021, klokken 13:50
Nei. Vannet trekkes inn i membranen og dukker opp igjen når du lader batteriet. I ditt tilfelle er nok alt OK siden du har stadig tilført lading.

Takk!
Oslo - Think City 2003 - Nissan Leaf 2012 (vraket) - Nissan Leaf 2013 (solgt) - Tesla S P85D 2015 (solgt) - Tesla X 90D 2016 - Fiat 500e 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA