Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skru av automatisk opplåsing

Startet av gislehannemyr, fredag 09. juli 2021, klokken 18:22

« forrige - neste »

gislehannemyr

Nybakt eier av Id.3 1st.

Bilen er parkert i oppkjørslen, og hver gang jeg går forbi med nøkkelen i lommen låser den seg opp, blinker med lysene og folder ut speilene  :( ER det noen måre å skru av dette på? Jeg har ikke tenkt meg på biltur hver gang jeg går ut av døren.

Jeg har googlet, og funnet en masse tråder der folk etterlyser automatisk låsing når nøkkelen er utenfor rekkevidde (som er en funksjon som det ser ut som mangler), men jeg ønsker å skru av automatisk opplåsing når nøkkelen kommer innenfor rekkevidde.

Motorwatt

#1
Virker ikke dette?: (altså motsatt for å slå av funksjonen)

Unlocking the vehicle when approaching
The vehicle can be unlocked as you approach it. For this, the function must be activated in the Infotainment system and the vehicle key must be located in the operating range of the vehicle.
— The vehicle is unlocked if the vehicle key is detected within the operating range
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Emblem

Husker ikke i farta hvor det ligger, men det er i infotainmentsystemet ett eller annet sted, og kan endres på.

oarnoe

Sjekk om ikke bilen låser seg automatisk etter en stund (30-60 sek) om du ikke har åpnet en dør i mellomtida. Andre VW har denne funksjonen i allefall
2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

Tor Erik

Jeg hadde en ID.3 over helgen og ble litt gal av denne funksjonen. Det gikk fint å skru det av i infortainment, husker bare ikke hvor. Utrolig fin bil å kjøre :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA