Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Full Self-Driving forkortet FSD

Startet av JorEl, fredag 09. juli 2021, klokken 09:55

« forrige - neste »

daktari

Jeg liker Chuck og Brandon som ryddige og ærlige.

Chuck tester vanskelig kryss, dessverre ingen forbedring https://youtu.be/OrHCz4wnW8g
Årsaken? Noen muligheter:
-Verygreen fant at forrige version bare kjørte Tesla Vision NN på et av frontkameraene. Chuck trenger det på sidekamera.
-kamera er ikke nok/dårlig plasser på b-stolpen, må ha en long range radar for cross traffic i nesa på bilen.
-det er ikke sensing som er problemet, men motion planning eller decision making.

Jeg tror en kombo av sensing og decision making.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Sitat fra: daktari på lørdag 10. juli 2021, klokken 20:11
Chuck tester vanskelig kryss, dessverre ingen forbedring
FSD videoer blir litt som rekkeviddetester, det krever integritet å gjengi et reelt resultat. Gruppen med betatestere er stort sett veldig fokusert på å vise den beste siden, veldig få gjør som Chuck og viser en reelt vanskelig oppgave.

Til denne videoen så ble jeg litt oppløftet av hvor mye kamera faktisk fikk med seg av kryssende trafikk. Men som alltid så blir systemet veldig forsiktig og jeg hadde blitt frustrert av mangel på fremdrift. Men skjønner jo også at systemet kan ikke være for offensivt heller. Vanskelig avveining.

Mobileum

Dette står det i et amerikansk forum: Kameraet i frontvindu har 150 graders vinkel, og de i B-stolpene 80 grader. Det er for lite, og derfor må man bruke spaken (i TMS) for å godkjenne at bilen virkelig kan kjøre inn på veier som er definert som "High Speed". Kameraene oppdager nemlig en bil i 60 mi/t bare 3 sekunder før "impact".
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Vaduz

Hvis du skriver litt om hva det er du ser på videoene som er bra/dårlig eller nytt fra tidligere beta videoer så blir det mer forum en link-dump. En hyperlink uten noe annet er veldig kjedelig!

Motorwatt

#19
Sitat fra: Mobileum på mandag 12. juli 2021, klokken 11:27
Dette står det i et amerikansk forum: Kameraet i frontvindu har 150 graders vinkel, og de i B-stolpene 80 grader. Det er for lite, og derfor må man bruke spaken (i TMS) for å godkjenne at bilen virkelig kan kjøre inn på veier som er definert som "High Speed". Kameraene oppdager nemlig en bil i 60 mi/t bare 3 sekunder før "impact".
Her er en video som sannsynligvis bekrefter dette:

https://www.youtube.com/watch?v=xO91orxiG-M&t
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

DagfinnN

Man kan håpe, men vil ikke holde pusten.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

kodax

Public access er nok bare i USA foreløpig, men all framgang er positivt, og med v10 er det jo lov å håpe at ballen ruller litt fortere framover.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

RuneW

Sitat fra: daktari på lørdag 10. juli 2021, klokken 20:11
Jeg liker Chuck og Brandon som ryddige og ærlige.

Chuck tester vanskelig kryss, dessverre ingen forbedring https://youtu.be/OrHCz4wnW8g

På grensen til galskap at den typen kryss er lovlige. Tror nesten ikke jeg hadde våget meg over selv  :laugh:

Men dette er noe FSD bare må takle, på en eller annen måte. Det er nok en hard nøtt.

Er det forresten noen av de andre selvkjørende bilene som fikser denne typen kryss enda? Bare så man har en referanse?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Motorwatt

Det må da være enklere å tilpasse FSD til EU-regler enn de til tider hasardiøse amerikanske?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Handyman

Sitat fra: kodax på torsdag 02. september 2021, klokken 07:26
v10 om en uke, public om kanskje tre:
Hvor mange måneder har den første uka vart nå?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

kodax

Sitat fra: kodax på torsdag 26. august 2021, klokken 10:43
FSD Beta v10 om en uke, public access kanskje om 4 uker:
https://www.teslarati.com/tesla-fsd-beta-10-release-date-elon-musk/
https://twitter.com/elonmusk/status/1430657502966910985?s=20
Sitat fra: kodax på torsdag 02. september 2021, klokken 07:26
v10 om en uke, public om kanskje tre:
Sitat fra: Handyman på torsdag 02. september 2021, klokken 07:44
Sitat fra: kodax på torsdag 02. september 2021, klokken 07:26
v10 om en uke, public om kanskje tre:
Hvor mange måneder har den første uka vart nå?
To uker. Forøvrig håper jeg dette kan være den "positive" FSD-tråden, dvs det er fint å ha en tråd som dreier seg om FSD og ikke klaging om alt man mener FSD ikke leverer.
FSD-sytetråden finner du her: https://elbilforum.no/index.php?topic=53631.0
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Handyman

Sitat fra: kodax på torsdag 02. september 2021, klokken 09:13
Sitat fra: Handyman på torsdag 02. september 2021, klokken 07:44
Hvor mange måneder har den første uka vart nå?
To uker. Forøvrig håper jeg dette kan være den "positive" FSD-tråden, dvs det er fint å ha en tråd som dreier seg om FSD og ikke klaging om alt man mener FSD ikke leverer.
FSD-sytetråden finner du her: https://elbilforum.no/index.php?topic=53631.0
Dette var ikke syting, men et seriøst spørsmål med forsøk på litt humoristisk vri.
Litt tydeligere: Hvor lenge siden var det at EM sa at det var 2-uker til. Når jeg nå tenker etter, så gjalt det vel "the button" og ikke V10?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

AndreasRingdal

TMX 75D (MCU2/HW3/FSD)
Leaf 24 fra 2016 til 2018 (50000km)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA