Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

BMW CE 04

Startet av Hansi, onsdag 07. juli 2021, klokken 16:49

« forrige - neste »

Hansi

https://www.electrive.com/2021/07/07/bmw-presents-serial-version-of-the-electric-scooter-ce-04/

https://www.bmwmotorcycles.com/en/discover/stories/urban-mobility/definition-ce04.html

Kommer denne for salg i Norge mon tro?
..og for å svare meg selv, ja, den gjør faktisk det :)
https://konfigurator.bmw-motorrad.no/index_no_NO.html#/configurator/0C51/P0NB5/SE_TEXT
Håper alle som kjøper denne kjøper den med hurtiglader, det gjør den mye mer anvendelig i mine øyne.
Setet ser ikke veldig komfortabelt ut, ellers ikke ille..
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

elektrolux

Når jeg ser CE 04 er jeg glad jeg har C-evolution med lengre rekkevidde og "normalt" utseende.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Hansi

Hehe, joa, jeg er i grunn enig i det :)

Hvis jeg kunne mikset og trikset litt ville jeg ha foretrukket C Evolution utseendet med 120Ah batteripakke og hurtigladeren fra CE 04 (aller helst CCS så klart) :)
..men man må vel ta til takke med det som kommer for salg..
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

turfsurf

#3
Når man konfigurerer den kan man jo i kjent BMW stil velge masse tilbehør.

Både sidevesker og toppvesker, låsbar topboks, komfortsete og høyere vindskjerm. Varme i håndtak m.m.

Endte opp på rundt 130k for en spefisert til mine ønsker.

Ser ikke helt behovet for å spesifisere den til langtursbruk med så kort rekkevidde.

Synes den er kjempekul jeg, fint alternativ til bil nr 2 sommerhalvåret.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

kristianbergen

Kommer denne for salg i Norge?
Leaf 2013

turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

kristianbergen

Sitat fra: elektrolux på torsdag 08. juli 2021, klokken 23:26
Når jeg ser CE 04 er jeg glad jeg har C-evolution med lengre rekkevidde og "normalt" utseende.


Ser den.
Hvordan er lastekapasiteten på C-evolution? Er det noe mer enn top-box? Ser ut som om denne har noen flere muligheter, men hvordan vurderer du lastekapasiteten for disse to mot hverandre?
Leaf 2013

elektrolux

#7
C-evolution har et romslig rom under salen med hengsler framme. Det gir mulighet til en handlepose og trenger ikke lukkes under kjøring.

Ser nå at CE 04 har et rom for hjelm, men det er nok noe mindre.

Liker ikke toppkofferten da den henger ut bak sykkelen. Pakker heller oppå sal og bagasjebrett som her når vi skulle ut og montere en ladestasjon på andre siden av bommene og dermed utenfor arbeidsområde for den elektriske varebilen vår.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA