Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mach E vs Skoda Enyaq

Startet av HS, tirsdag 06. juli 2021, klokken 22:35

« forrige - neste »

HS

Hva ville dere anbefalt?
Ford Mustang Mach E RWD long range med teknologipakke +
Skoda Enyaq sportline 80 med Komfortsetepakke - Infotainmentpakke -Assistentpakke pluss-Klimapakke pluss-Komfortpakke pluss-Parkeringspakke pluss intro?



Tesla MYLR- 2022

amrois

Jeg ville tatt den som hadde best bagasjeplass, mest brukbart baksete samt mulighet for takboks. Med andre ord Skoda
ID4 Pro Perf Tech

hELgenen

Jeg har prøvekjørt mach-e rwd på vinterføre. Den var veldig urolig på glatte veier. Følte meg rett og slett utrygg. Jeg kjørte samme strekning med bmw i3 rett etterpå og den oppførte seg mer sivilisert på samme føre. I3 er ikke en bil som ligger godt på veien når det er glatt,altså små isete,fuktig asfalt  Mach-e var altså verre på samme føre og jeg var overhodet ikke i tvil. RWD Mach-e er ikke en bil jeg vil anbefale på vinterveier om du liker en stabil rolig bil på slikt føre. Vil tro AWD ligger bedre på veien,men ikke prøvekjørt den. Nå aner jeg ikke hvordan Skoda oppfører seg på lignende føre,men hadde sjanset på den. Jeg har kjørt mange ulike biler opp gjennom årene,men aldri vært nervøs på glatte veier,men jeg ble litt svett i fingrene av mach-e faktisk. Den kjørte på piggfrie Nokian R3 dekk,men aner ikke om andre dekk hadde gitt en mer trygg kjørefølelse. Prøvde ulike kjøremodus husker jeg,og det var merkbare forskjeller der. Men ingen ga en god og trygg følelse. Mulig jeg bare blir eldre,men liker at bilen ikke lett slenger ut med bakenden ved gasspådrag på glatt føre noe denne gjorde. For den som liker en litt leken,urolig bil på vinterføre så tror jeg kanskje RWD mach-e er perfekt.

HS

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 06. juli 2021, klokken 23:35
Jeg har prøvekjørt mach-e rwd på vinterføre. Den var veldig urolig på glatte veier. Følte meg rett og slett utrygg. Jeg kjørte samme strekning med bmw i3 rett etterpå og den oppførte seg mer sivilisert på samme føre. I3 er ikke en bil som ligger godt på veien når det er glatt,altså små isete,fuktig asfalt  Mach-e var altså verre på samme føre og jeg var overhodet ikke i tvil. RWD Mach-e er ikke en bil jeg vil anbefale på vinterveier om du liker en stabil rolig bil på slikt føre. Vil tro AWD ligger bedre på veien,men ikke prøvekjørt den. Nå aner jeg ikke hvordan Skoda oppfører seg på lignende føre,men hadde sjanset på den. Jeg har kjørt mange ulike biler opp gjennom årene,men aldri vært nervøs på glatte veier,men jeg ble litt svett i fingrene av mach-e faktisk. Den kjørte på piggfrie Nokian R3 dekk,men aner ikke om andre dekk hadde gitt en mer trygg kjørefølelse. Prøvde ulike kjøremodus husker jeg,og det var merkbare forskjeller der. Men ingen ga en god og trygg følelse. Mulig jeg bare blir eldre,men liker at bilen ikke lett slenger ut med bakenden ved gasspådrag på glatt føre noe denne gjorde. For den som liker en litt leken,urolig bil på vinterføre så tror jeg kanskje RWD mach-e er perfekt.
Takk for tilbakemelding. Ja jeg er veldig spent på hvordan skodaen vil være på vinterstid. Har ikke kjørt så mange elbiler med bakhjulsdrift selv, men skodaen kommer vel i 80X utgave også.
Tesla MYLR- 2022

telcontar

Har kjørt en id3 gjennom vinteren og den har fungert utmerket. Huset mitt er på toppen av en bratt bakke med sving og det er mye opp og ned til jobb og byen generelt. Var mye snø, is og slaps i vinter som jeg trodde den ville slite med, men stod ikke fast en eneste gang.

Vil tro en id4/Enyaq med høyere bakkeklaring vil være enda bedre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA