Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester

Startet av moby666, onsdag 30. juni 2021, klokken 08:33

« forrige - neste »

moby666

I dag popper det nok opp endel tester.

Ser at Motor gir IONIQ5 høyseste score som har blitt utdelt, eller har noen fått høyere totalscore? 10/10 på design er ikke så vanlig på Koreanske biler :)

https://motor.no/elbil/motor-test-av-ioniq-5--i-tet-blant-elektriske-familie-suv-er/202563


Berntolav


https://www.elbil24.no/pro/ioniq-5-i-test-mot-audi-q4-e-tron-og-vw-id4-gtx/73964066?fbclid=IwAR03Uxy2XgngVO95arwKw8glKeVLx7MLJ6AbpA2b9fbvVJnqGLzHf6VGsoA

For å gå rett på sak, vårt valg i dette tilfellet er Ioniq 5. Den leverer den beste pakka på veldig mye, den har rekkevidde på nivå med de to andre, men den lader langt raskere, og vil således forflytte seg raksere over lengre avstander. Den er i tillegg den klart mest praktiske av de tre, og har smarte løsninger de andre mangler." Smiler frå øre til øre

andy99

Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Daniel_0007

Rart de ikke kunnet funnet en bedre løsning for de store hjulbuene i bagasje rommet, får litt asisasjoner til japanske biler på 90 tallet.
Model 3 2019 LR Rwd

moby666

Bagasjerommet er klasselededende med 650l, hvis du skyver seter frem. Da har du fremdeles like god plass i kupe som konkurentene...

Sitat fra: andy99 på onsdag 30. juni 2021, klokken 09:28
Enda godt at noen er grundige nok til å belyse bilens største ulempe; bagasjerommet..



https://www.tu.no/artikler/fire-egenskaper-vi-elsker-og-to-ting-som-irriterer-oss-ved-en-av-arets-beste-elbiler/511598

Jambo

Bare synd den ikke ser så pen ut i mine øyne, ellers virker den til å få gode anmeldelser. Skulle gjerne hatt schuko-uttak i min bestilte ID4 GTX, men jeg kom til at det sannsynligvis ville bli lite bruk for det i praksis. Da ville jeg heller spare litt penger, ID4 GTX ble definitivt billigste elbil for meg med firehjulstrekk og høy sittestilling når man legger til kun det utstyret jeg trenger og vinterdekk.

Produsentenes literangivelser for bagasjeplass skal man alltid ta med en bøtte salt, jeg stoler mer på de oppgitte målene som viser et veldig lavt bagasjerom, og den svært skrå bakluka gjør det nok ikke bedre. Ikke så greit ved frakt av store kofferter og større gjenstander. Men for vanlig reise med myke bagger er nok bagasjerommet stort nok for det meste.

Øyvind.h

Sitat fra: Jambo på onsdag 30. juni 2021, klokken 11:17
Produsentenes literangivelser for bagasjeplass skal man alltid ta med en bøtte salt, jeg stoler mer på de oppgitte målene som viser et veldig lavt bagasjerom, og den svært skrå bakluka gjør det nok ikke bedre.
Motor hadde en ryddig fremstilling, men synes det glippet litt på akkurat det punktet. Bilen fremstilles som klasseledende basert på oppgitt litermål, samtidig som testeren ser at andre kan være "mer praktiske". I realiteten betyr "mer praktisk" her at en får inn mer både i liter og i fysisk utforming. Dermed blir det jo helt feil å si klasseledende bare fordi litertallene fra produsent er høye.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

moby666

Tja, det er Motor som skriver klasseledende bagasjerom....


Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 30. juni 2021, klokken 11:52
Sitat fra: Jambo på onsdag 30. juni 2021, klokken 11:17
Produsentenes literangivelser for bagasjeplass skal man alltid ta med en bøtte salt, jeg stoler mer på de oppgitte målene som viser et veldig lavt bagasjerom, og den svært skrå bakluka gjør det nok ikke bedre.
Motor hadde en ryddig fremstilling, men synes det glippet litt på akkurat det punktet. Bilen fremstilles som klasseledende basert på oppgitt litermål, samtidig som testeren ser at andre kan være "mer praktiske". I realiteten betyr "mer praktisk" her at en får inn mer både i liter og i fysisk utforming. Dermed blir det jo helt feil å si klasseledende bare fordi litertallene fra produsent er høye.

moby666

Tja, hver sin smak. Personlig synes jeg id.4 ser ut som et brukt såpestykke og er kanskje minst tiltalende av samtlige elbiler. De lyseblå skai/pvc feltene innvendig på GTX får tankene tilbake til lyseblå skinnsofaer fra 80-tallet. Men heldigvis er smaken delt 😀

Sitat fra: Jambo på onsdag 30. juni 2021, klokken 11:17
Bare synd den ikke ser så pen ut i mine øyne, ellers virker den til å få gode anmeldelser. Skulle gjerne hatt schuko-uttak i min bestilte ID4 GTX, men jeg kom til at det sannsynligvis ville bli lite bruk for det i praksis. Da ville jeg heller spare litt penger, ID4 GTX ble definitivt billigste elbil for meg med firehjulstrekk og høy sittestilling når man legger til kun det utstyret jeg trenger og vinterdekk.

Produsentenes literangivelser for bagasjeplass skal man alltid ta med en bøtte salt, jeg stoler mer på de oppgitte målene som viser et veldig lavt bagasjerom, og den svært skrå bakluka gjør det nok ikke bedre. Ikke så greit ved frakt av store kofferter og større gjenstander. Men for vanlig reise med myke bagger er nok bagasjerommet stort nok for det meste.

Øyvind.h

Sitat fra: moby666 på onsdag 30. juni 2021, klokken 12:04
Tja, det er Motor som skriver klasseledende bagasjerom....
Jepp, og der opplever jeg at han bommer. Det er ikke samsvar mellom oppgitt liter og hva en ser i realiteten. Da blir det misvisende å si "klasseledende" basert på litertall, når en ser forskjellen i rommelighet i praksis. Det nytter ikke å se på papirtall når en står og skal pakke for langtur :)
Jeg hadde god tid til å studere bagasjerom side om side under Naf/Motor testen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Øyvind.h

Sitat fra: Jambo på onsdag 30. juni 2021, klokken 11:17
Bare synd den ikke ser så pen ut i mine øyne, ellers virker den til å få gode anmeldelser.
Synes den ser kul ut jeg :) Spesielt i de lyse fargene. Litt tammere i virkeligheten enn på bilder, men absolutt sprekt og forfriskende nytt design.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Jambo

Sitat fra: moby666 på onsdag 30. juni 2021, klokken 12:08
Tja, hver sin smak. Personlig synes jeg id.4 ser ut som et brukt såpestykke og er kanskje minst tiltalende av samtlige elbiler. De lyseblå skai/pvc feltene innvendig på GTX får tankene tilbake til lyseblå skinnsofaer fra 80-tallet. Men heldigvis er smaken delt 😀
Ja, hadde alle hatt lik smak hadde vel alle kjøpt den samme bilen. Da skulle man fått se leveringsproblemer og ventetid da...

turfsurf

I5 i gull med lyst interiør var overraskende pent. ID.4 er bare kjedelig, GTX på grensen til harry.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Oddaa

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 30. juni 2021, klokken 12:16
Sitat fra: moby666 på onsdag 30. juni 2021, klokken 12:04
Tja, det er Motor som skriver klasseledende bagasjerom....
Jepp, og der opplever jeg at han bommer. Det er ikke samsvar mellom oppgitt liter og hva en ser i realiteten. Da blir det misvisende å si "klasseledende" basert på litertall, når en ser forskjellen i rommelighet i praksis. Det nytter ikke å se på papirtall når en står og skal pakke for langtur :)
Jeg hadde god tid til å studere bagasjerom side om side under Naf/Motor testen.
TU trekker frem begrenset bagasjeplass som en svakhet...


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA