Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken hjemmelader er best, og hvorfor…?

Startet av Vurderer en elbil, tirsdag 29. juni 2021, klokken 13:39

« forrige - neste »

Vurderer en elbil

Hei, alle.

Jeg vurderer elbil om 15 md når jeg skal bytte firmabil. Foreløpig har jeg strandet på Enyaq Sportline 80x.

Da må jeg ha en hjemmelader og jeg vet ingen ting om dette.

Jeg vil jo få refundert strømpenger fra min arbeidsgiver ettersom hvor mye jeg lader hjemme. Hvordan gjøres dette lettest?

Er det en hjemmelader som kan fortelle hvor mye den har oppladet en bil?
Kan den skille ut en annen bil dersom jeg får besøk som låner laderen?

Er det bilen selv som kan fortelle meg hvor mye jeg har ladet på min hjemmelader?

Jeg har ikke mulighet for å gå 400 V inn i huset så det får være nok med 230.

Hvilken lader synes du er best, og hvorfor synes du det?

Edit: skrivefeil
Fossilbil

elektrolux

Monter en Easee ladestasjon og bruk Easee key for å aktivere ladingen av den bilen. Etter det kan du ta ut ladehistorikken og skrive reiseregning.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Vurderer en elbil

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 29. juni 2021, klokken 14:06
Monter en Easee ladestasjon og bruk Easee key for å aktivere ladingen av den bilen. Etter det kan du ta ut ladehistorikken og skrive reiseregning.

Takk for svar.

Jeg leste litt på hjemmesiden og det dukket opp et konkret spørsmål som jeg tenkte jeg skulle spørre om. 

Men de går ikke an å kontaktes på annen måte en brev via posten...?!?
Jeg fant ihvertfall ikke noe intuitiv måte å kontakte de på.
Dette synes jeg er veldig rart med et firma som gjerne vil fremstå som geniale...
Fossilbil

amrois

Tibber har en helt utmerket chat, med særdeles hyggelige medarbeidere. De har hjulpet meg flere ganger. Det skal innrømmes at det er litt vanskelig å finne denne på mobilversjonen av siden deres dog...
ID4 Pro Perf Tech

Wisd0m

Sitat fra: Espen med elbil i tankene på tirsdag 29. juni 2021, klokken 23:46
Sitat fra: elektrolux på tirsdag 29. juni 2021, klokken 14:06
Monter en Easee ladestasjon og bruk Easee key for å aktivere ladingen av den bilen. Etter det kan du ta ut ladehistorikken og skrive reiseregning.

Takk for svar.

Jeg leste litt på hjemmesiden og det dukket opp et konkret spørsmål som jeg tenkte jeg skulle spørre om. 

Men de går ikke an å kontaktes på annen måte en brev via posten...?!?
Jeg fant ihvertfall ikke noe intuitiv måte å kontakte de på.
Dette synes jeg er veldig rart med et firma som gjerne vil fremstå som geniale...
Det er kanskje ikke så rart at de ikke ønsker en haug av henvendelser som heller bør gå til elektrofirma rundt omkring. Evt. kan du spørre her og antagelig få vel så gode svar.

Elektrolux har allerede gitt deg oppskrift på beste løsning.

Orri

Må si jeg er veldig fornøyd med god og gjennomtenkt løsning fra zaptec 😄 så det finnes absolutt flere alternativer der ute 😎
Fiat 500e icon cab 2021
Volvo XC40 P8 2022 bestilt

Svein_H

Sitat fra: Espen med elbil i tankene på tirsdag 29. juni 2021, klokken 23:46
Sitat fra: elektrolux på tirsdag 29. juni 2021, klokken 14:06
Monter en Easee ladestasjon og bruk Easee key for å aktivere ladingen av den bilen. Etter det kan du ta ut ladehistorikken og skrive reiseregning.

Takk for svar.

Jeg leste litt på hjemmesiden og det dukket opp et konkret spørsmål som jeg tenkte jeg skulle spørre om. 

Men de går ikke an å kontaktes på annen måte en brev via posten...?!?
Jeg fant ihvertfall ikke noe intuitiv måte å kontakte de på.
Dette synes jeg er veldig rart med et firma som gjerne vil fremstå som geniale...

Jeg har ikke Easee, men ble litt nysgjerrig av svaret ditt, så jeg stakk innom hjemmesidene deres. Via hamburgermenyen opp til høyre kan du klikke deg inn på Brukerstøtte og videre til Kontakt support, hvor du får opp et skjema du kan fylle ut. Personlig kunne jeg godt tenkt meg en chat-tjeneste i tillegg, samt en døgnbemannet telefon i tilfelle krise.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Wisd0m

Sitat fra: Orri på onsdag 30. juni 2021, klokken 17:43
Må si jeg er veldig fornøyd med god og gjennomtenkt løsning fra zaptec 😄 så det finnes absolutt flere alternativer der ute 😎
Easee = Zaptec - Dårlige forretningsmodell med månedlige beløp.

Vurderer en elbil

Sitat fra: Svein_H på onsdag 30. juni 2021, klokken 19:54. Via hamburgermenyen opp til høyre kan du klikke deg inn på Brukerstøtte og videre til Kontakt support, hvor du får opp et skjema du kan fylle ut.
Chat er ikke så viktig for meg.
Jeg var inne på siden og åpnet skjema, men de lurer på hvilket serienummer min ladestasjon har. Jeg har jo ingen enda.
Etter å ha lest svaret ditt gikk jeg inn en gang til og fant ut at enkelte av spørsmålene deres ikke har * og derfor er valgfritt å opplyse om.

Takk for svar. Hadde ikke du svart dette så hadde jeg jo ikke gått inn en gang til. 👍😊
Fossilbil

Vurderer en elbil

Da fikk jeg svar fra Easee.

Du kan använda olika nycklar till laddaren för att skilja på vilken bil som har laddat.
Starta laddning med olika nycklar.
https://support.easee.com/help/s/article/Consumption-Report

Du kan ta ut rapporterna i en rekke olika format som PDF eller Excel.
Du kan också lägga in ett fastpris så att du får kWh samt priset.
https://support.easee.com/help/s/article/Charging-Price

Ja du kan ställa in när du vill att bilen ska ladda, även om du har bilen inkopplad hela tiden, och har verifierat dig med din nyckel tidigare.
https://support.easee.com/help/s/article/Schedule-Smart-charge

Vi har också lanserat ett nytt schema slik att man kan ha olika tider för varje dag.

Effekten du kan få ut är helt upp till bilen din samt uppsättet på laddaren, laddaren kan levera 11kW på 230v.

Dette betyr at det er en slik løsning jeg kommer til å gå for. Dette med forskjellige nøkler likte jeg godt.
Fossilbil

amrois

Jeg bruker easee selv og har tibber pulse. Denne løsningen håndterer at lading skjer til lavest mulig pris samtidig som fasene overvåkes slik at ladeeffekten reduseres hvis belastningen på de to aktive fasene blir for høy. Jeg har 32 amp sikring, men ser at det går fint å redusere til 20 A fremover. Regner med at jeg gjør det neste år når Agder Energi begynner med effektariffer. Det var en digresjon,  men kort sagt er jeg veldig fornøyd med løsningen!
ID4 Pro Perf Tech

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA