Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla-lader 32A til en Skoda Enyaq IV80

Startet av ajohan, fredag 25. juni 2021, klokken 16:56

« forrige - neste »

ajohan

Hei! :) Du kan ikke vise dette vedlegget.

Beklager hvis et lignende tema er tatt opp i en annen tråd.

Vi har kjøpt nytt hus og tenkte at den monterte Tesla-laderen (bilde 1) skulle fungere til vår Skoda Enyaq IV80. Når jeg plugger i laderen, får jeg en feilmelding i appen (bilde 2). Slik jeg forstår det, skal dette være en type 2-lader som burde fungere til Enyaqen, men jeg får altså denne feilmeldingen opp. Bilen fungerer ellers på andre ladere, men dette er første gang jeg har forsøkt den på en Tesla-lader.

Har noen tips eller tanker om hvordan dette kan løses? Setter stor pris på alle forslag og hjelp. Førstegangseier av elbil, så en del nytt å sette seg inn i.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Orbit

Dersom Telaladeren har fabrikkinnstillinger, tillater den kun lading av Teslaer. Du (elektriker) må endre posisjon på en innvendig bryter for at laderen skal gjøre standarisert handshake, slik at andre bilmerker kan bruke den. Se detaljer her:
https://elbilforum.no/index.php?topic=53727.0
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA