Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fotoboks varsling?

Startet av large, tirsdag 22. juni 2021, klokken 10:08

« forrige - neste »

large

Hei, er det noen som har fått til fotoboksvarsling i Enyaqen?

oarnoe

Har ikke testet, men har ikke. Waze og Google maps fotoboksvarsling? Da via Apple CarPlay.
2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

elbilFrodo

Jeg har varslingsenheter som viser når noen bilførere mener tiden deres er mer verdt enn andres trygghet. To på utsiden av fremdørene og ett på innsiden av frontruten. Bilde av to frontlykter vises i disse enhetene nå man ligger i fartsgrensen. Varslingsenhetene er standardutstyr og har vært påbudt i alle biler i mange tiår.

i05L0

Sitat fra: elbilFrodo på mandag 28. juni 2021, klokken 09:01
.. når man ligger i fartsgrensen.

Mange er trygge på at "de ligger i fartsgrensen" selv om reell fart er 72 i 80-sonen. Anbefaler alle å få sjekket feilmargin på speedometeret før dere legger ut på smale norske ferieveier!
2020 BMW i3 Charged Plus, 120 Ah
2021 BMW i3 Charged Plus, 120 Ah
2016 BMW i3 Charged Edition 60Ah

elbilFrodo

Sitat fra: i05L0 på mandag 28. juni 2021, klokken 09:10
Sitat fra: elbilFrodo på mandag 28. juni 2021, klokken 09:01
.. når man ligger i fartsgrensen.

Mange er trygge på at "de ligger i fartsgrensen" selv om reell fart er 72 i 80-sonen. Anbefaler alle å få sjekket feilmargin på speedometeret før dere legger ut på smale norske ferieveier!

Jeg lover å ligge tett og nøyaktig opptil maksimal fartsgrense på alle smale norske ferieveier som har fortau eller gang- og sykkelvei.

Kim Ronny

Sitat fra: large på tirsdag 22. juni 2021, klokken 10:08
Hei, er det noen som har fått til fotoboksvarsling i Enyaqen?

Fotoboksvarsling til MIB3 er ikke mulig. Da det er basert på å legge inn egne POI's. Som dessverre ikke er mulig i det antallet som trengs.

Men det fikset jeg ved å laste ned en app til tlf. Radarbot

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA