Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppgradere stereo i Tesla X

Startet av raypettersen, mandag 21. juni 2021, klokken 21:32

« forrige - neste »

raypettersen

Etter å ha eid M3 og "oppgradert" til X så opplever jeg at lyden er en nedgradering i seg selv. M3 har definitivt bedre lydkvalitet. Det gir meg rett og slett liten glede å høre på musikk, og jeg må ha lyden veldig høyt for å høre radiosendinger (stemmer forsvinner lett inn i kabinstøy).

Spørsmål til forumet, noen som har erfaring med å erstatte høytalere o-l? Hva anbefales?

Redgarden

Helt enig! Har endt opp med å bruke airpods til podcast og lydbok. Umulig å høre ellers...
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

geear

#2
Jøss. I starten ble standard stereo i X sammenlignet med premium i Model 3?

Har dere premium eller standard i Xene deres?

Bilkomponenter har iallfall noe ferdig til X.

https://www.bilkomponenter.no/products/light-harmonic-tesla-model-x
https://www.bilkomponenter.no/products/spesialbygd-subwoofer-tesla-model-x

Hvis ikke, så kan garantert www.nzc.no på Svinesund fikse noe magisk. Anbefales. :)

raypettersen

Jeg har standard i min X. Det slo meg aldri å være pirk på dette når jeg kjøpte X'n, da jeg antok at alt i X var premium i forhold. Ser det er noen pakkeløsninger her og der, men vil gjerne vite hva folk på forumet har kjøpt og er fornøyd med. Eventuelt støydemping?

https://strommen-bilradio.no/produkt/lyddempingfordrer

Redgarden

Jeg har premium. Forsåvidt ok lyd på musikk. Spotify er merkbart bedre enn DAB (som er veldig "tynn"). Men prat forsvinner i all kupéstøyen.

Anlegget i Model 3 er jo helt rått!
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

geear

Ganske absurd at dere kommer fra Model 3 og klager på kupéstøy i Model X.  :o Gamle dekk og/eller 22"? Eller tidlige biler?

Originaldekkene i 20" bråker ganske mye når de er slitt. STOR forskjell fra piggfrie vinter til slitte sommer.

Hvis veistøy er et stort problem, så kommer en bare så langt med bedre stereo, da er det vel på tide å lyddempe hjulbuer osv også..

Redgarden

Sitat fra: geear på fredag 25. juni 2021, klokken 07:39
Ganske absurd at dere kommer fra Model 3 og klager på kupéstøy i Model X.  :o Gamle dekk og/eller 22"? Eller tidlige biler?

Å nei, støyen i Model 3 er mye verre. Men anlegget er også bedre.
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

Electroelectro

Jeg ble også skeptisk at dere klager på støy i model x.det er største minus på model 3.ufattelig mye støy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA