Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsinket levering

Startet av ENTO, tirsdag 15. juni 2021, klokken 22:39

« forrige - neste »

Otkristo


Pesy75

Hvor kommer denne infoen fra?

Sitat fra: Otkristo på torsdag 08. juli 2021, klokken 10:47
4-5 måneders forsinkelse fra fabrikk er siste status.

LMOR

Litt uklart om dette gjelder de som bestiller nå, eller om det gjelder de som skulle vært produsert nå.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Otkristo

Sitat fra: LMOR på torsdag 08. juli 2021, klokken 11:48
Litt uklart om dette gjelder de som bestiller nå, eller om det gjelder de som skulle vært produsert nå.
Det vet jeg ikke , men følgende er sendt ut til kunder i Tyskland:

Trond.m

VW tyskland skriver vel ikke på engelsk til sine kunder. Så det har gått via en som oversetter det, og for alt vi vet kan det komme fra noen som har fordel av at VW har leveringsproblemer. Uansett så har min bil status «i produksjon», så flere mnd. utsettelse er lite sannsynlig.

Zoe2017

Fikk bekreftet i dag at min GTX er i produksjon denne uken. Usikker om den blir ferdigbygd før fellesferien på fabrikken i Tyskland, men er enig at flere måneders forsinkelse virker usannsynlig. Har tenkt litt mer på det med hengerfeste, og tror det kan være en link til tilbakekalling av flere biler pga problemer med hengerfeste og taukrok https://dinside.dagbladet.no/motor/30-biler-kan-miste-hengeren/73876758
Renault Zoe 2017
VW ID4 GTX bestilt

Trond.m

Da er vi i samme båt, men jeg hadde håpet at min snart var på en bilfrakt Ulempen med biler som ikke blir ferdig produsert på grunn av delemangel er at de blir satt på lager. Da vil ofte biler som produseres senere prioritert for frakt til BH, mens de uferdige bilene blir stående igjen 😢

Zoe2017

La oss krysse fingrene at vi er i samme båt fra BH uke 31 ;) jeg ble fortalt at VIP kunder (med lav kønummer) blir prioritert når det gjelder h-feste
Renault Zoe 2017
VW ID4 GTX bestilt

Trond.m

Husker ikke hvilket kønummer jeg hadde, men den var produksjonsbekreftet uke 26. Så da får vi krysse fingrene for levering i august 👍

hELgenen

Sitat fra: Trond.m på torsdag 08. juli 2021, klokken 17:23
Husker ikke hvilket kønummer jeg hadde, men den var produksjonsbekreftet uke 26. Så da får vi krysse fingrene for levering i august 👍

Hvordan ser du produksjonsbekreftet - ligger det i appen eller kontaktet du forhandler?

Zoe2017

Jeg fikk info fra selgeren, ingenting i Mitt Bilhold bortsett fra noen info-videoer
Renault Zoe 2017
VW ID4 GTX bestilt

Otkristo

Sitat fra: Trond.m på torsdag 08. juli 2021, klokken 12:40
VW tyskland skriver vel ikke på engelsk til sine kunder. Så det har gått via en som oversetter det, og for alt vi vet kan det komme fra noen som har fordel av at VW har leveringsproblemer. Uansett så har min bil status «i produksjon», så flere mnd. utsettelse er lite sannsynlig.
Fikk mail fra Møller i dag. 6 månders leveringstid på ID4 GTX.
Levering starten starten av 2022. Og så er spørsmål om dette endres ytterligere...

hELgenen

Jaja - ikke hørt noe på egen bestilling. Stod på reservasjonslisten - bestilte tidlig og innen fristen som ble gitt og det ble også notert ned VIP kunde...Så det er lov å håpe min sklir gjennom.......

E-Trond

Var også 5 måneders levering når jeg bestilte i slutten av mai.
Var opptil 10 uker lengre leveringstid dersom en valgte soltak,hengerfeste,elektriske seter,Dcc
Polestar 2  2022
Ioniq  2020

Pesy75

Håper min også er med på samme båten. 🤞 Bekreftet at den er i produksjon. Var på steg 4 (lakkering?) tirsdag denne uken i følge selger. Bestilte før fristen i mai og er "VIP kunde". Han kunne ikke si noe om de varslede forsinkelsene gjelder "VIP kunder".

Sitat fra: Zoe2017 på torsdag 08. juli 2021, klokken 15:49
La oss krysse fingrene at vi er i samme båt fra BH uke 31 ;) jeg ble fortalt at VIP kunder (med lav kønummer) blir prioritert når det gjelder h-feste

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA