Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ingen lynladere mellom Stjørdal og Narvik / i Lofoten

Startet av Dede, mandag 14. juni 2021, klokken 16:36

« forrige - neste »

Dede

Sitat fra: audund på onsdag 23. juni 2021, klokken 19:20
Med lynladere i Steinkjer og i Mosjøen blir jo lengste strekk 270 km mellom lynladere. Det bør jo være overkommelig for de fleste, for enkelte modeller også med en liten tilhenger.
Men Mosjøen til Narvik er fortsatt ca 500 km..

RJK

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Dede

#17
Jada det kommer nok flere etterhvert...så neste år blir mye bedre. Med Mo i Rana og på plass før neste sommer er det 42 mil som blir lengste strekk uten lynlader om ikke enda flere blir oppgradert. 
Jeg var nå mest opptatt av sommeren i år og da er det fortsatt stjørdal/Steinkjer til Narvik med kun 50kwt ladere.

- Og hele bakgrunnen min for å sjekke dette var at jeg har bil som kun kan lade med 50kwt - og ville se hvilke ladere jeg skulle UNNGÅ (lynladerne) siden jeg antok at alle audier og andre biler med rask ladehastighet etc helst ville stoppe på laderene med raskere fart så jeg kunne kose meg alene på de med mindre hastighet.. men ikke i år :o

Jeg skal bare til HArstad.  Men resten av gamle Troms er ganske sparsomt utrustet med hurtigladere (og ca ingen lynladere) men i Finnmark hjelper det på igjen - og blir vel bedre i Troms også etterhvert.  Trafikken nordover etter Lofoten er vel litt mindre så antar mindre fare for kø i alle fall på de laderne som er oppover?

audund

Det er jo rart at det ikke er kommet noen lynladere i Fauske ennå, ei heller varsel om at det bygges noe der.
Om du tar en halvtimes detour til Kiwi Tverlandet finner du 150 kW ladere, men det er vel tvilsomt om det fører deg raskere frem totalt sett.  Mo i Rana - Tverlandet: 213 km.  Tverlandet - Narvik: 283 km. Strengt tatt er lengste strekket da 283 km.
2021 TM3LR
2018 Leaf 40kWh
2013 Leaf 24kWh

JorgenM

De 150kw-laderne fra Mer på Steinkjer er nå satt i drift.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

GOLF-raider

TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA