Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ioniq 28Kv 2019 Sommer rekkevidde

Startet av RoyBoy, tirsdag 08. juni 2021, klokken 14:09

« forrige - neste »

RoyBoy

Hei,
Bilen har gått kun 6000 Km. Fulladet ved 20 grader viser kun 202 Km. Er dette vanlig eller bør jeg oppsøker forhandleren.

E-Trond

I instruksjonsboka skriver Hyundai at gjennomsnittlig reell rekkevidde uten A/C på 191 km)
Og rekkevidde visning baserer seg på tidligere kjørestil og forbruk,så det vil kunne endre seg dersom du nullstiller kjørecomputer.

Jeg har Ioniq 2020 som er gått 6000 km og den viser 370 km rekkevidde ved oppstart i 20 grader med fullt batteri.
Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

RoyBoy

Hei E-Trond,
Takk for svaret  :)
Sitat fra: RoyBoy på tirsdag 08. juni 2021, klokken 14:09
Hei,
Bilen har gått kun 6000 Km. Fulladet ved 20 grader viser kun 202 Km. Er dette vanlig eller bør jeg oppsøker forhandleren.

Gnukke

Som E-Trond sier, så er oppgitt rekkevidde beregnet ut i fra hvordan bilen har vært kjørt.
Normalt viser bilen min at jeg har ca 210-220km rekkevidde med fulladet batteri. Da er det stort sett korte turer jeg har kjørt.
I dag viste bilen 248km, men så har jeg i det siste kun kjørt lengre turer

Sent fra min SM-G981B via Tapatalk


Mondeo

Man kan ødelegge ett batteri uten å bruke det også, om bilen alltid står fulladet f.eks så vil det skade batteriet over tid. Om bilen brukes så lite som her så burde man la den stå med ca halvfult batteri også lade den opp før bruk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA