Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjente feil/problemer? Kjøpe brukt - hva se etter.

Startet av hawthorne, onsdag 02. juni 2021, klokken 11:53

« forrige - neste »

hawthorne

Vurderer brukt eup, omtrent 2017 modell. Er det noen kjente feil/problemer, evt. noe man bør se etter/være oppmerksom på?

Har null erfaring med eUp spesielt og elbil generelt.

Elmo

#1
Ingen store problemer.
Bare sjekk at den lader med ladekabelen med "kladd", og at bakbremsene ikke henger på.

Og som generelt på alle elbiler,  ta en titt på bremseskivene foran.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Elmo

Sitat fra: snakkesalig på onsdag 30. mars 2022, klokken 12:43
Ser at det begynner å dukke opp en del dyre feil på eldre e-golfer, f.eks sensorer tilknyttet varmeapparatet. Det er ikke samme problemer med e-up?
Ikke som jeg har fått med meg iallefall.
Eneste generelle problemet jeg vet om er at bakbremsene har en tendens til å henge seg på på de eldste, men det er jo enkelt/billig å fikse.
Så har jeg hørt om et par enkelttilfeller hvor de aller eldste har fått problemer med laderen (i bilen) etter utløp av garanti.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Elmo

Sitat fra: snakkesalig på torsdag 31. mars 2022, klokken 09:56
Takk for svar. Vurderer eup mot leaf som en bbb-billig nr 2-bil. Leafen er jo kjent for å være skuddsikker, men du verden så kjip på alle andre måter..
Eldre Leaf'er er vel kjent for betydelig degenererte batterier/rekkevidde ?!
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

kaiat

De nyere 24 kWh-Leaf'ene virker til å holde bra. Jeg vurderte selv e-Up mot Leaf og landet på Leaf pga. plass og 5 seter, noe som i ettertid har vist seg å være en riktig vurdering for mitt vedkommende. Dette fordi dieselbilen har gått ned for telling et par ganger, noe som førte til at Leaf'en måtte fungere som eneste bil for en familie på 5. Det ville jo ikke gått med en e-Up som er registrert for 4...

Men har du ikke plassbehovet, så funker jo e-Up'en greitt. Jeg kjenner et par stykker som har hatt problemer med lading på sine e-Up, men utover det har jeg inntrykk av at det er en ganske driftssikker bil.

Elmo

Sitat fra: snakkesalig på fredag 01. april 2022, klokken 10:33
Men hva handler ladeproblemene til e-up om? Hva koster det ca å fikse?
Vet ikke eksakt,  men bruk søkefunksjonen - for det er her jeg har informasjonen fra
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA