Plaid Model S Walkaround

Startet av Mdah, søndag 30. mai 2021, klokken 21:36

« forrige - neste »

Mdah

https://www.youtube.com/watch?v=Mb3wQMe1xLU

Var jo temmelig happy den fyren, men må si den ser bra ut! Synd den er utenfor budsjett :D
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

daktari

Sorry ass, men ser den ikke nærmest helt lik ut som en 2017 modell? De kunne godt gjort noe med baklys og frontlys.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Klykken

Hvorfor akkurat 2017? Lite er ekstremt forandret siden 2012, foruten fronten. Men så er det det likevel hvis man ser etter.

Synes designet står seg godt og er glad de ikke tukler mye med det. Bredere bakende ser bra ut!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

z4rd

Fronten står seg godt - selv med de mindre justeringene som er blitt gjort.

Men kan si meg enig i at bakenden, spesielt lyktene, kunne de ha freshet opp. Det ville ha løftet helhetsinntrykket. Interiørmessig er det jo greie endringer. Synes det ser lovende ut. Ser frem til å prøvekjøre en.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Mdah

Ser også ut til at de har gjort noe med bremseoppsettet. For meg ser caliperen bak en god del mindre ut enn i front, men dette er kanskje allerede på eksisterende performancebiler? På min gamle 2015 P85D er det like kraftige calipere foran/bak.
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

Orake1et

Sitat fra: Mdah på søndag 30. mai 2021, klokken 21:36

https://www.youtube.com/watch?v=Mb3wQMe1xLU

Var jo temmelig happy den fyren, men må si den ser bra ut! Synd den er utenfor budsjett :D

Jeg liker designet til Model S veldig godt, men ikke til den prisen... Når man bruker så mye penger på en bil ønsker man en bil som skiller seg vesentlig fra en billig Model 3. Plaid er for lik de vanlige Model S og Model 3. Det kommer til å bli et problem for Tesla ift salg. Særlig når EQS kommer.

Hvem vil bruke 1,5 mill på en "forvokst Model 3" når de til samme pris kan få en bil som "oser lukses" ved EQS?

o.b.lix

Sitat fra: Orake1et på mandag 31. mai 2021, klokken 13:28
Hvem vil bruke 1,5 mill på en "forvokst Model 3"

Plaid som var på videoen koster 1,2 mill, det er plaid+ som koster 1,5 mill
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Klykken

Tror du har misforstått for model y er en forvokst model 3. Tesla x er en forvokst model S. Model S er model S.

Eqs er sikkert god på mye og, bevares, det er en fin bil. Men, JEG ville aldri valgt Mercedes fremfor Tesla.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

OhmPaPa

Sitat fra: Orake1et på mandag 31. mai 2021, klokken 13:28
Hvem vil bruke 1,5 mill på en "forvokst Model 3" når de til samme pris kan få en bil som "oser lukses" ved EQS?

Noen liker harry-luksus og noen liker diskret luksus. Smaken er som baken. Og det er plass til alle.

Rosstopher

Delvis relatert tanke: å sammenligne elbiler fra andre merker med Tesla er litt som å sammenligne hydrogenbiler med elbiler - i begge tilfeller er det mulig å få tak i drivstoff til førstnevnte, men skal du bevege deg mer enn noen få mil hjemmefra fins det bare ett soleklart valg.

Min samboer som er helt blottet for bilinteresse nekter å kjøpe noe annet enn Tesla da hun vet hvordan det er å være på langtur med de andre.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler, motorsykkel, veteranbil, veterantraktor, lastebil, brannbil

trulst

Morsomt å lese at noen kaller Mercedes S-klasse for harryluksus😂. Mercedes er vel ganske langt unna harry.

Tellus

Med senkesett og sorte felger blir selv en Mercedes rånete 😂

daktari

Sitat fra: Rosstopher på mandag 31. mai 2021, klokken 18:08
Delvis relatert tanke: å sammenligne elbiler fra andre merker med Tesla er litt som å sammenligne hydrogenbiler med elbiler - i begge tilfeller er det mulig å få tak i drivstoff til førstnevnte, men skal du bevege deg mer enn noen få mil hjemmefra fins det bare ett soleklart valg.

Min samboer som er helt blottet for bilinteresse nekter å kjøpe noe annet enn Tesla da hun vet hvordan det er å være på langtur med de andre.
Bildet er ganske så mye mer nyansert nå enn for bare 2 år siden.
Fikk du med deg at Audi e-tron GT slo Model S Raven LR på Bjørn Nylands 1000 km challenge nettopp, med større dekk og dårligere vær?
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

kirky

Bjørn sa vel sjøl at han var tregere/tok dårlige valg med den LR S-turen, men det lager jo clickbait. Opp mot 20% høyere forbruk, og et trangt pianolakk-interiør fra 2010, men ja GT er rå på utsiden. Taycan mye bedre på innsiden.
2023 Model S

Sandvika

Sitat fra: trulst på mandag 31. mai 2021, klokken 18:43
Morsomt å lese at noen kaller Mercedes S-klasse for harryluksus😂. Mercedes er vel ganske langt unna harry.
De bildene jeg har sett av interiør viser et mye bling, led lys og andre tildels overdådige detaljer. Tipper dette er noe påvirket av at de store  markedene for disse bilene er i Midtøsten og Russland hvor man er mindre diskret på luksus. Smak er subjektivt, men basert på ovenstående mener jeg faktisk han har et viss dekning for å skrive at S-klasse er Harry.   :-1:

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA