Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hater s75d bilseter

Startet av dillet, lørdag 29. mai 2021, klokken 07:57

« forrige - neste »

dillet

Jeg har kjøpt en brukt Tesla S 75d fra 2018 for noen uker siden. Elsker mye om bilen, men setene er forferdelige. Jeg har en prolaps i thorax området. Sidene på setene er for høye og overflaten på nivå med skulderbladene er konkav. I kombinasjon skyver dette skuldrene mine fremover, noe som gjør lengre turer ekstremt ubehagelige. Til tross for prolaps har jeg aldri hatt noe lignende i noen av bilene jeg har kjørt. Har noen hatt lignende problemer og funnet en passende ryggstøtte? Jeg er redd jeg må selge bilen bare på grunn av setene.

OBS. Vær så snill, la oss ikke starte diskusjonen hvor flotte setene er. Jeg har ingen problemer med å tro at 99,9% av folk elsker dem. Men for meg er de et mareritt.

OBS2. Jeg vil understreke at jeg snakker om ryggstøtten i thorax området, ikke korsryggen, noe som er mye mer vanlig.

Rosstopher

Det fins en del universale produkter for den typen støtte. Har du prøvd noe sånt?

https://www.amazon.com/OPTP-Thoracic-Lumbar-Back-Support/dp/B00I8R81KS
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

dillet

Det er den som jeg bruker nå. Bedre enn ingenting, men ikke en løsning. Den nedre delen er for stor og den øvre delen er for kort for å bruke i bilen. Jeg tenker på å prøve å skjære ut noe bedre av den, men ville først sjekke om det finnes alternativer.

BMW850

Da vil jeg tro at setene fra de tidligere modellene hadde passet deg bedre. Litt merkelig, mange klaget på dem og de var litt spesielle i begynnelsen. Men etter å ha sittet dem inn er de helt nydelige. Baksetene er en annen historie.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

Husker jeg også klagde litt på de "nextgensetene". De var veldig smale og vangene presset seg inn i lårene og øvre del av ryggen. Jeg satt imidlertid bedre i veteransetene da de er bredere.

Som et apropos sitter jeg bedre i nextgen også nå. Kan ha å gjøre med at treningsfokuset har dreid litt fra vekter til fjelløping  :D

Motorwatt

Jeg hadde en Audi hvor jeg ikke satt godt. Dro til en bilsalmaker som gjorde underverker for en tusenlapp.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

OhmPaPa

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 29. mai 2021, klokken 16:11
Jeg hadde en Audi hvor jeg ikke satt godt. Dro til en bilsalmaker som gjorde underverker for en tusenlapp.

Nå det var interessant - syns setene i min X90D er perfekte men har en varebil som ikke er i nærheten. Hva var det du fikk endret på?

Motorwatt

I mitt tilfelle var det setevangene som var for nær hverandre og for høye, og som jeg ble sittende å ri på. Han lagde en sittepute (i samme skinn som setet), og som ble nærmest formsydd slik at den utjevnet høydeforskjellen. Nærmest usynlig. Han sa at han hadde hatt flere kunder med ryggproblemer som har hatt behov for justeringer hvor han endret profiler i sete eller rygg. Også ved å beholde originaltrekket.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

OhmPaPa


Hodetelefoner

Du har vært uheldig å fått en bil med forferdelige seter. Dette varierer veldig. To biler som er hentet ut samme dag. Kan ha forskjellige seter. Jeg har hatt en bil med seter vonde som F.  Helt sykt. De få timene vi lånte den justerte vi ryggen "feil" i noen minutter. For å så justere den riktig igjen. Da ble kroppen lurt i noen minutter :p
Mitt tips er at du bør finne andre seter, prøv setene med ventilasjon. De er gode.

dillet

@Motorwatt: Tusen takk, jeg visste ikke at folk fortsatt gjør dette!

@Hodetelefoner: Takk, men, som jeg forstår det, gjør Tesla ikke seteoppgraderinger.

Hodetelefoner

Tesla gjør ikke frivillig nei. Har du fått seter hvor du får stålstangen nederst på ryggen?  En del av de har fått nye seter. Når det er "farlig" å sette seg fort ned i setet. (Som igjen hadde vært skikkelig ille ved påkjørsel bakfra).

Som skrevet, se etter brukte seter. Ingen problem å bytte selv. Mange har gjort dette.
Jeg har en 75d lånebil med halv vonde seter nå.
Dessverre er den så utrolig god på alt annet. Så skal høre om de vil bytte min 2021 P3 mot denne 😆

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA