Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Automatisk dørlås over 10km/h - endring

Startet av bcx238h, onsdag 19. mai 2021, klokken 06:52

« forrige - neste »

bcx238h

Hei folkens!

Jeg la merke til at prosedyren ikke fungerte på min Th!nk (2012-Lithium).
Altså den prosedyren som finnes på Elbil-Wiki:

1. Skru på tenninga, men ikke start bilen
2. Lås opp/igjen dørene tre ggr med knappen i døra(ikke åpne døra)
3. Skru av tenning
4. Lås opp/igjen dørene tre ggr med knappen i døra(ikke åpne døra)
5. Skru på tenning, du skal nå høre et "BIP" fra bilen
6. Skru av tenning, nok et "BIP"

Etter å ha lest flere innlegg i Ford-forumer, så fungerer følgende prosedyre hos meg:

1. - 5. skritt er OK
6. Lås opp/igjen dørene tre ganger med knappen i døra (ikke åpne døra)
7. Du skal nå høre et "BIIIP" (lengre lyd) fra bilen.
8. Skru av tenning.
9. Ferdig! Fungerer!

Dessverre får jeg ikke endret eller lagt til min versjon. Har stilt forespørsel, men vet ikke hvor lenge det tar. Kanskje har en annen som har allerede tilgang muligheten til det.

Som det ser ut har jeg et påbegynne kabelbrudd i venstre døra.
Sentrallåsen fungerer vanligvis bare når jeg har døra åpen i en bestemt vinkel.
Derfor fungerer ikke fjernkontrollen alltid - kanskje 1 av 10 ganger om i det hele tatt.
Men jeg kan låse med nøkkelen i hvert fall.  :D

mohpet

Min erfaring med Think er 'if it works don't fix/touch it'.
Jeg hadde et kabelbrudd/vakkel i en høyttalerledning så lyden på ene høyttaler kom og gikk, det var da en enkel sak å løsne pluggen og å gå over de ledningene som går ut til døren.
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

jonandse

Min fjärrkontroll i nyckeln fungerar inte heller. Bytte till nytt batteri men bilen reagerar inte på knapp varken för lås, lås upp eller baklucka.


bcx238h

Sitat fra: mohpet på onsdag 19. mai 2021, klokken 07:06
Min erfaring med Think er 'if it works don't fix/touch it'.
Jeg hadde et kabelbrudd/vakkel i en høyttalerledning så lyden på ene høyttaler kom og gikk, det var da en enkel sak å løsne pluggen og å gå over de ledningene som går ut til døren.

Høyre sida er faktisk helt død.. altså høyttaleren...skal også sjekke, om det er brudd eller knekt høyttaler...hadde vært morsomt å ha kabelbrudd i venstre og høyre dør, men forskjellige ledninger.  ::) :P

mohpet

Sitat fra: bcx238h på onsdag 19. mai 2021, klokken 10:47
Sitat fra: mohpet på onsdag 19. mai 2021, klokken 07:06
Min erfaring med Think er 'if it works don't fix/touch it'.
Jeg hadde et kabelbrudd/vakkel i en høyttalerledning så lyden på ene høyttaler kom og gikk, det var da en enkel sak å løsne pluggen og å gå over de ledningene som går ut til døren.

Høyre sida er faktisk helt død.. altså høyttaleren...skal også sjekke, om det er brudd eller knekt høyttaler...hadde vært morsomt å ha kabelbrudd i venstre og høyre dør, men forskjellige ledninger.  ::) :P
Jeg hadde faktisk vakkel i høyttaler ledning på begge sider, de kom og gikk. Lokaliserte bruddene og fikset, har holdt fint siden.
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA