Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppgradert lyd GTX

Startet av LMOR, lørdag 08. mai 2021, klokken 17:53

« forrige - neste »

Svk

Vil bare ha god lyd, er ikke så veldig kresen på billyd.vil bare ha god å naturlig lyd. Skal jeg ha godlyd så blir det øreklokker hjemme

biggern

Sitat fra: igniztion på onsdag 12. april 2023, klokken 09:15Lyden i min ID.4 1st Max ble helt elendig etter oppdatering til software 3.0. Det er en kjent sak og skal visstnok allerede være en TPI på dette, men fiksen var ikke tilgjengelig hos norske forhandlere da jeg sjekket rett før påske.

Før oppdatering var jeg veldig fornøyd med lyden. Så lenge du ikke forventer rånebilbass og spiller på normale volumer, er lyden klar og fin med god mellomtone og diskant, men det er absolutt ikke hi-fi av ypperste klasse.

Du må få 3.0.6 som korrigerer lydanlegg enheten.
PS! det indikeres kun 3.0.0 i skjermen.

Svk

Valget står mellom id 4  med std anlegg eller utvidet, enyaq, Q4 eller "vanlig" e-tron.
Audi er jo noe dyrere,vanlig etron enda dyrere,men en større og bedre bil? med luftputer.

Hvordan er egentlig lyden i Enyaq? ser målinger i tråden her sier den er dårligere enn id4. Enyaq er en større bil, noe som er pluss for meg.

Så det jeg egentlig lurer på er hvordan er lyden i skoda med Canton?
id4 er jo egentlig stor nok, blir mye tenking her...

Krokstein

Sitat fra: Svk på tirsdag 02. mai 2023, klokken 13:03Valget står mellom id 4  med std anlegg eller utvidet, enyaq, Q4 eller "vanlig" e-tron.
Audi er jo noe dyrere,vanlig etron enda dyrere,men en større og bedre bil? med luftputer.

Hvordan er egentlig lyden i Enyaq? ser målinger i tråden her sier den er dårligere enn id4. Enyaq er en større bil, noe som er pluss for meg.

Finnes det noe alternativ til å dra rundt å prøvespille i de ulike bilene dersom det er viktig. Har selv utvidet anlegg i ID.4 GTX. Mer enn godt nok for min del....men det trenger ikke bety at alle andre også liker lyden ;)
ID.4 GTX

daktari

Sitat fra: Svk på tirsdag 02. mai 2023, klokken 13:03Valget står mellom id 4  med std anlegg eller utvidet, enyaq, Q4 eller "vanlig" e-tron.

Kan ikke si noe om lyden, men størrelse Enyaq vs ID.4 må kun handle om innvendig pakning og en litt rettere bakvendt. Plattformen er samme.

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

igniztion

Vanlig eTron (Q8) føles mindre innvendig enn ID.4 og Enyaq. Ellers er det en fantastisk premium-bil, men det gjenspeiles jo også i prisen.

Jeg har ID.4 med std anlegg og er fornøyd med lyden i den. Dersom man ønsker litt mer partyfaktor, kan det nok lønne seg å oppgradere til noe med sub.

Har ikke testet Enyaq med Canton, men har hørt den med std anlegg utvidet med Bass Brothers og det spiller veldig bra.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Svk

Det heller vel mest mot id4, helst den med org SUB.

Olemann

Det er nettopp naturlig lyd som er vanskelig å få til. Jeg er enig, jeg jakter også "bare" naturlig og god lyd.

Det som er lett er å få bass som rister bilen (og fotgjengere) og diskant som kan skjære glass.  Effekt er både lett å få til og billig med klasse D forsterkere. 

Men, slike tråder som dette bærer noen ganger preg av at "mer er bedre", jeg vil heller som deg si; jeg vil bare ha god og naturlig lyd.
Jeg vil ikke ha kunstig mye bass. Akkurat slik som det låter i vår eminente Opera, for eksempel.  Men, lett og billig er det ikke.

Sitat fra: Svk på onsdag 12. april 2023, klokken 09:29Vil bare ha god lyd, er ikke så veldig kresen på billyd.vil bare ha god å naturlig lyd. Skal jeg ha godlyd så blir det øreklokker hjemme

Kjell Salvigsen

Ser på Bass Brothers sin Facebook side at de nå har laget en lydpakke til VW sitt sound System. De sier at original elementer er gode og beholder dem. Subwoofer er altfor dårlig og må byttes ut. En solid forsterker Legges til og gir et sjeldent godt resultat ifølge BB. Så her kan man redde anlegget og få meget god og solid lyd i id4.
"(Her med HELE videoen🤣)
Spiller HØYT ja! Kan ikke huske sist vi hadde en bil i garasjen som spiller så til de grader høyt uten forvrengning😳 Vi er i gang med de første lyttetestene av ukens prosjekt. VW ID4 med VW Sound System originalt, der vi prøver ut forskjellige måter å jazze det opp til et nivå som virkelig sparker liv i rockefoten. Resultat til nå er mildt sagt hysterisk🔊🤘👌"
https://fb.watch/l0sYIvDs4s/
2 e-golf 2016, begge solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21 solgt
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod. solgt
Nissan Leaf 2018 mod.
Porsche Panamera 4 e-hybrid 2017/18 mod. solgt
BMW M2 2017 mod
På elbil jakt i løpet av 2024/25

Svk

Mulig dette er veien å gå. Virker nå så de har full kontroll på det de driver med

Electric cars in Norway

Sitat fra: Kjell Salvigsen på onsdag 07. juni 2023, klokken 19:24Ser på Bass Brothers sin Facebook side at de nå har laget en lydpakke til VW sitt sound System. De sier at original elementer er gode og beholder dem. Subwoofer er altfor dårlig og må byttes ut. En solid forsterker Legges til og gir et sjeldent godt resultat ifølge BB. Så her kan man redde anlegget og få meget god og solid lyd i id4.
"(Her med HELE videoen🤣)
Spiller HØYT ja! Kan ikke huske sist vi hadde en bil i garasjen som spiller så til de grader høyt uten forvrengning😳 Vi er i gang med de første lyttetestene av ukens prosjekt. VW ID4 med VW Sound System originalt, der vi prøver ut forskjellige måter å jazze det opp til et nivå som virkelig sparker liv i rockefoten. Resultat til nå er mildt sagt hysterisk🔊🤘👌"
https://fb.watch/l0sYIvDs4s/
Herlig morro å høre på han sunnmøringen...han gir alt...men mye rot i bagasjerommet da....se bilde... ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA