Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvor mange har fått bilen?

Startet av large, lørdag 08. mai 2021, klokken 10:30

« forrige - neste »

large

Hei!

Jeg lurer på hvor mange av dere har fått Enyaq?
Med en linje fortell førsteinntrykket...

Gribler

En bil jeg vil beholde i mange år

Sent fra min SM-G781B via Tapatalk


JohnMartin

Fikk på torsdag.
Veldig fornøyd så langt! Noe småtterier jeg ikke er helt fornøyd med i infotainment systemet, men det kommer kanskje etter hvert..
Fikk beskjed på fredag at det var en oppdatering, og når den var ferdig så oppdaget jeg noen endringer i menyene, så ting kan fortsatt bedre seg. :)

Angrer ikke på at jeg gikk fra Kodiaq til Enyaq

Sitat fra: JohnMartin på lørdag 08. mai 2021, klokken 19:38
Fikk på torsdag.
Veldig fornøyd så langt! Noe småtterier jeg ikke er helt fornøyd med i infotainment systemet, men det kommer kanskje etter hvert..
Fikk beskjed på fredag at det var en oppdatering, og når den var ferdig så oppdaget jeg noen endringer i menyene, så ting kan fortsatt bedre seg. :)

Angrer ikke på at jeg gikk fra Kodiaq til Enyaq

Måtte du til forhandleren for å få oppdatert?
Bestilt: 2021 Enyaq iV80 Sportline

JohnMartin

Sitat fra: Lø på søndag 09. mai 2021, klokken 11:35

Måtte du til forhandleren for å få oppdatert?

Nei, dette var nok bare en infotainment oppdatering tror jeg.
Sto bare å jobbet en stund og så oppdaget jeg en ekstra valgmulighet under menyen på infotainment.

E-Trond

Sitat fra: JohnMartin på lørdag 08. mai 2021, klokken 19:38
Fikk på torsdag.
Veldig fornøyd så langt! Noe småtterier jeg ikke er helt fornøyd med i infotainment systemet, men det kommer kanskje etter hvert..
Fikk beskjed på fredag at det var en oppdatering, og når den var ferdig så oppdaget jeg noen endringer i menyene, så ting kan fortsatt bedre seg. :)

Angrer ikke på at jeg gikk fra Kodiaq til Enyaq

Hva er de største forskjellene mellom de to bilene?
Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

TrygveL

Fikk mail idag om at den "er like rundt hjørnet" fra skoda. Noen som har formening om når disse epostene sendes ut?  Er det når den når importør eller lokal forhandler?

Vil ikke mase mer på selgeren min nå.

J@x

Noen som har fått utlevert sin Sportline? Fikk beskjed i går om at min er kommet til landet og mest sannsynlig utlevering uke 21  :D
2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

Tafsern

Sitat fra: J@x på tirsdag 11. mai 2021, klokken 10:36
Noen som har fått utlevert sin Sportline? Fikk beskjed i går om at min er kommet til landet og mest sannsynlig utlevering uke 21  :D

Hvilken produksjonsuke hadde den?

J@x

Sitat fra: Tafsern på tirsdag 11. mai 2021, klokken 15:55
Sitat fra: J@x på tirsdag 11. mai 2021, klokken 10:36
Noen som har fått utlevert sin Sportline? Fikk beskjed i går om at min er kommet til landet og mest sannsynlig utlevering uke 21  :D

Hvilken produksjonsuke hadde den?

Hadde egentlig prod uke 17, men ble uke 16, sendt fra fabrikk uke 17.
2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

Tafsern

Sitat fra: J@x på tirsdag 11. mai 2021, klokken 23:49
Sitat fra: Tafsern på tirsdag 11. mai 2021, klokken 15:55
Sitat fra: J@x på tirsdag 11. mai 2021, klokken 10:36
Noen som har fått utlevert sin Sportline? Fikk beskjed i går om at min er kommet til landet og mest sannsynlig utlevering uke 21  :D

Hvilken produksjonsuke hadde den?

Hadde egentlig prod uke 17, men ble uke 16, sendt fra fabrikk uke 17.

Stemmer da greit med sånn 4-5 ukers leveringstid etter produksjon. Har fått produksjonsuke 22 her, så da antar jeg levering i uke 26-27ish.

steffone

#11
Fikk e-post fra selger i dag om at bilen er produsert og på veg til fedrelandet.

Vi bestilte iV80 Sportline 20. april, fikk da antydet at bilen skulle produseres i uke 20. Det viste seg da at den ble produsert i uke 18 (!), med utlevering om fire uker i Bergen. En leveringstid på 5 uker virker da å være fasit i dette tilfellet.

Når vil MySkoda-applikasjonen fungere for bilen? Har fått VIN-nummer fra selger.
Kjører:
Kona Sutra LTD 2019
Kona Dew Plus 2022 (vinterpendlemaskinen)
Škoda Enyaq iV80 Sportline 2021

Solgt:
VW e-Golf 2019

Stip

Er veldig glad på vegne av dei som får bilen tidlig altså! Men blir jo pittelitt irritert når Skoda lar Sportline-bestillinger gå direkte i produksjon. Skreiv sjølv kontrakt på 80 i høst, og blei lova levering i april. Siste dato på kontrakten er 26. juni. Utstyrsnivå er blitt tilpassa så raskt levering som mulig. Forventa levering er no blitt til juli, som betyr at familieferien med ny og lenge etterlengta bil går i vasken. Om det finst ein god grunn til denne prioriteringa burde det komme informasjon om det. Er veldig fornøyd med selger og alt det der, men at produksjonen ikkje følger "first-in-first-out"-prinsippet undergraver tilliten til køsystem hos VAG. 

steffone

Stip, jeg føler med dere som har lagt inn bestilling tidlig. Det er litt ubehagelig å vite at jeg rett og slett sniker i køen, og det er en underlig prioritering av Skoda (og VAG generelt antagelig).

Samtidig er jeg såpass arkaisk anlagt at jeg ikke bestiller bil jeg ikke har prøvd, så er jo veldig glad på familiens vegne at vi fikk prøvekjørt alternativene og får utlevert bil innen ferien begynner. Det var over all forvetning.
Kjører:
Kona Sutra LTD 2019
Kona Dew Plus 2022 (vinterpendlemaskinen)
Škoda Enyaq iV80 Sportline 2021

Solgt:
VW e-Golf 2019

J@x

Jeg reserverte samme dag det gikk an, og så bestilte jeg samme dag Enyaq gikk an å bestille. Da Sportline dukket opp sjekket jeg konsekvensen av å endre.. Min opprinnelige bil hadde planlagt produksjon uke 14, Sportline hadde forventet produksjon uke 15, så da valgte jeg å bytte, ble bestilt minutter etter at de åpnet for Sportlinebestilling. Fikk deretter bestemt produksjon uke 17, men som tydeligvis ble framskyndet til uke 16. Føler derfor ikke at jeg "sniker", men ser også at jeg hadde følt meg litt snytt om jeg ikke hadde endret, og folk fikk sin Sportline før meg  :angel:
2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA